هدف ما گسترش ورزش استان است

سید جواد مرتضوی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: متولد شهر تبریز هستم و چهار سال رئیس هیئت شنا و شیرجه و واترپلو استان بودم و اکنون به عنوان مسئول کانون ورزش های آستان قدس رضوی فعالیت می‌کنم.

وی در ارتباط با برنامه های آستان قدس رضوی عنوان کرد: از سال ۹۸ کانون رضوی در تبریز نمایندگی گرفته و از سال ۹۹ شروع به فعالیت کرده است. مرکز آستان قدس رضوی قبل از رییس جمهوری آقای رئیسی در مشهد قرار داشت اما در دولت فعلی تمامی ابعاد و فعالیتهای قدس رضوی در دیگر استانها هم مستقر شده است.

مرتضوی گفت: در تمامی استان ها نمایندگی آستان قدس رضوی به عنوان کانون خدمت رضوی فعالیت می‌کند که در استان ما دبیر این کانون آقای سردار شکاری هستند. در کنار این کانون‌ها ۵۱ نوع کانون عمومی در سطح تبریز داریم که سعی داریم خدمت ارائه کنیم.

وی در خصوص اهداف کانون آستان قدس رضوی بیان کرد: هدف این کانون گسترش و شبکه سازی ورزش با هویت رضوی و افزایش رفاه و نشاط اجتماعی و سلامت جسمی است، یعنی هدف ما صرفا قهرمان پروری نیست، بلکه شناسایی و استعدادیابی و حمایت از ورزشکاران مستعد در رشته های مختلف مخصوصا در مناطق کم برخوردار است. بیشتر روی نونهالان زیر ۱۰ سال تمرکز داریم تا از آنها حمایت کرده و آموزش دهیم که همه هزینه های این آموزش‌ها از طرف کانون رضوی تقبل می‌شود.

وی ادامه داد: کانون رضوی مسابقاتی را نیز در سطح کشوری برگزار می کند و در سال جدید اگر کرونا از بین برود دومین المپیاد ورزشی در سطح کشور را برگزار خواهیم کرد. در این راستا یکی از هدف‌های خوب آستان قدس رضوی در ارتباط با بانوان، این شعار حمایت و آموزش جهت رشد بانوان سالم و بانشاط است.

مسئول ورزش کانون آستان قدس رضوی گفت: ۵۱ هیئت ورزشی را حمایت کرده و در نظر داریم در هر هیئت کانون رضوی ایجاد کنیم. تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان، بسیج ورزشکاران و آستان رضوی در سطح کشوری امضا شده و قرار است به همراه دیگر دستگاه‌ها کمک حال ورزش استانمان باشیم. این اتفاق نیازمند تدابیر بهتری است تا ورزش استانمان را با همکاری هم دوباره زنده کنیم.

وی در ارتباط با برنامه های پیشین آستان قدس رضوی گفت: با اینکه کرونا فعالیتهای مارا محدود کرده است اما در تمامی شهرستانهای استان کانون ورزش رضوی را ایجاد کردیم، چندین برنامه کوهپیمایی، رژه موتور سواری و همایش دوچرخه سواری و مسابقه کتاب‌خوانی ورزشی در فضای مجازی و کمپین سالم باشید را با همکاری شهرداری برگزار کردیم. مهمترین اقدام ما سه هزار بسته معیشتی و سفره مهربانی بود که برای مربیان و ورزشکارانی که در کرونا متضرر شده اند، پخش شد.

مرتضوی ادامه داد: در همه رشته های ورزشی از اداره ورزش و جوانان استان مجوز گرفتیم تا دوره های مربیگری از طرف کانون ورزش آستان قدس تا اخر امسال برگزار شود.

وی در پایان گفت: فرصت جذب نیروهای علاقمند و ورزشکار به عنوان یاوران رضوی را ایجاد کردیم تا علاقمندان در این زمینه بتوانند قدمی گذاشته و خدمتی بکنند و این امکان وجود دارد حتی بعد از گزینش در مشهد خادمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حضور چهار بانوی ركابزن تبريزى در مسابقات قهرمانى كشور

شنبه 27 شهریور 1400
به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، ریحانه خاتونی، حنانه دادگر، فاطمه دادگر و ستایش وجدی به مربيگرى فرشته چلانى در مسابقات قهرمانى كشور حضور دارند. مسابقات پیست بانوان قهرمانى كشور امروز با حضور چهار بانوی ركابزن تبريزى در تهران برگزار خواهد شد.