به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، شركت توسعه عمران سهند پیش از این با هموار سازى مسير دوچرخه در فاز ۵ اين شهر و اختصاص یک روز مخصوص در هفته برای دوچرخه سوارى، سعى در توسعه فرهنگ دوچرخه سوارى داشته و تا حدودی نیز موفق شده است.
حال با توجه به اين موضوع و با مشاهده عملکرد مناطق دهگانه تبريز به اين مهم بر ميخوريم كه شهردارى تبريز در روز هواى پاك كدام راهكارها را به جز اعمال قوانين ترافيكى اجرا كرده است؟
آيا محله هاى تبريز با در نظر گرفتن پياده راه ها و آسفالت نه چندان مطلوب، محل مناسبى براى دوچرخه سوارى هستند؟
البته پیش از این، موضوع احداث پیاده راه و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری توسط شهردار و بعضی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز چند بار مطرح شده اما هنوز اقدام عملی چندان مهمی در این ارتباط صورت نگرفته است.