سرمربی جدید تراکتور از لالیگا آمد

سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور تبریز انتخاب و معرفی شد.

به گزارش تبریز پویا، پاکو خومز سرمربی سابق رایو وایکانو و لاس پالماس به عنوان جانشین قربان بردیف انتخاب شد تا نخستین سرمربی اسپانیایی تاریخ تراکتور لقب بگیرد.

خومز ۵۲ ساله که در دوران بازی، پیراهن رایو وایکانو، دپورتیوو لاکرونیا، زاراگوزا و… را برتن داشت، ۲۱ بار هم پیراهن تیم ملی اسپانیا را برتن کرد و از سال ۲۰۰۷ به جرگه مربیان پیوست.

دو دوره سرمربیگری در رایو وایکانو و زاراگوزا، مهمترین بخش کارنامه او را تشکیل می‌دهد و خومز همچنین یک دوره کوتاه نشستن روی نیمکت گرانادا را تجربه کرد.

او با رایو وایکانو در فصل ۲۰۱۸-۱۹ موفق شد در دیداری حساس رئال مادرید را در چارچوب هفته سی و پنجم شکست دهد و همچنین دو هفته بعد از سد والنسیا بگذرد.

اما در آخرین تجربه سرمربیگری، پاکو با ایبیزا نتایج چندان خوبی کسب نکرد و در پایان فصل نیز از این تیم جدا شد. او از تابستان ۲۰۲۲ بدون تیم است و حالا هدایت تراکتور را برعهده می‌گیرد.

تنها دوره کاری خارج از اسپانیا برای خومز به حضور در لیگ مکزیک برمی‌گردد که او پس از چند بازی هدایت گرانادا، به تیم معروف کروز آزول رفت و در ۴۸ بازی، ۱۷ برد، ۱۸ تساوی و ۱۳ باخت را تجربه کرد. به عبارتی تراکتور نخستین تجربه آسیایی این چهره لالیگایی خواهد بود.

نکته مهم این است که پاکو خومز در تمام این سالها مشغول فعالیت بوده و در لالیگا 1 و 2 تجارب زیادی را به دست آورده و حالا به عنوان یک چهره مشهور وارد فوتبال ایران می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دو دونده تبریزی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند

چهارشنبه 16 آذر 1401
مهدی پیرجهان و میلاد ناصح‌جهانی از آذربایجان‌شرقی به نخستین اردوی تیم ملی دوومیدانی بزرگسالان جهت شرکت در بازی‌های آسیایی۲۰۲۲ دعوت شدند.