آکادمی شهرداری تبریز ستاره ساز رشته تکواندو است/ تلاش برای همگانی کردن رشته المپیکی

حامد جعفرى امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبريز پويا اظهار کرد: در يك سال اخير و با وجود بيمارى منحوس كرونا، حتى يك روز هم تمريناتمان را تعطيل نكرديم و با حمايت سازمان فرهنگى، اجتماعی و ورزشى شهردارى تبريز موفق به سرپا نگه داشتن آكادمى تكواندو شهردارى شده ایم تا ستاره هاى ليگ برتر تکواندو و تيم ملى از جوانان تبريز و محصولات این آکادمی باشند.

او ادامه داد: با حمايت سازمان فرهنگى، اجتماعی و ورزشى شهردارى تبريز موفق شديم رشته المپيكى تكواندو را همگانى و فراگير کنیم. اين مهم در آكادمى تكواندو شهردارى تبریز به صورت تايم مخصوص و جداگانه در حوزه آقايان و بانوان صورت گرفته است.

این مربی خوشنام تکواندو آذربایجان شرقی عنوان کرد: در ١٠ سال اخير هيچ تكواندوكار تبريزى در ليگ برتر كشور حضور نداشته است اما ما با استعداديابى و پرورش علاقه مندان به تكواندو از رده نونهالان تا بزرگسالان امروز شاهد حضور درخشان ورزشكاران بى بدیل تبریزی در ليگ برتر تکواندو هستیم.

او افزود: با تمرينات بدون وقفه و فشرده توانسته ايم ورزشكاران خود را براى ميادين ملى و بين المللى آماده كنيم كه در اين بين امیررضا صفرخانلو در ليگ برتر بزرگسالان در سه بازى متوالى با ٢٠ امتیاز اختلاف برابر حریفان خود صاحب پیروزی شده است. در لیگ برتر بزرگسالان همچنین سهيل ابوالقاسم پور با دو برد با اختلاف زیاد پيروز ميدان نبرد با حریفان خود بوده است. اميرحسين بزرگى، ميلاد رفعتى، فرشاد عبادزاده، ميلاد صادقى و چند تکواندوکار دیگر از دل همین آکادمی شهرداری تبریز در ليگ برتر و دسته یک بزرگسالان و لیگ برتر نوجوانان حضوری موفق دارند.

مربی تیم ملی نونهالان که در مسابقات جهانی مصر نایب قهرمان شد، در مورد برنامه هاى آكادمى تكواندو شهردارى گفت: ما پس از استعداديابى در مرحله نخست، هنرجويانمان را از مراحل پايه تا ليگ برتر بزرگسالان رساندیم و اکنون برنامه اين ورزشكاران حضور در تيم ملى است. ما در مرحله بعدى قصد داریم رشته المپيكى تكواندو را به حالت يك ورزش همگانى و فراگير دربیاوریم که در این امر هم موفق بوده ایم.

او گفت: با توجه به اينكه زادگاه من شهر ميانه است، هر وقت كه تكواندو كشور، استان و شهرم به من نياز داشته مثل يک سرباز آماده به خدمت در اختيار جامعه تكواندو بوده ام و تنها مربى ليگ برترى استان هستم كه همزمان با هنرجوهاى خود در ليگ برتر حضور داریم. با همه اين اوصاف متوليان ورزش تكواندو تبریز هميشه نسبت به من واکنش مناسبی نداشتند اما بنده مسائل و مشکلات درون خانواده تکواندو را به بیرون درز نمی دهم و مایلم تا در داخل خانواده تکواندو حل شود و هرگونه ناملایمتی انگیزه ای برای بنده برای کار بیشتر است.

جعفری اظهار کرد: در حال حاضر كه هشت تبریزی در ليگ برتر حضور دارند، بعضی از متوليان تكواندو تبریز كجا هستند و آيا اطلاع دارند که این نفرات چطور به لیگ برتر رسیده اند؟ اگر بى خبر هستند كه افسوس و اگر باخبر هستند صد افسوس كه زحمات اين ورزشكاران را ناديده مي گيرند و اسمى از آنها در اخبار و يا فضاى مجازى نمی برند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشریح اقدامات و فعالیت های سه ماهه دو و میدانی آذربایجان شرقی از زبان دبیر هیئت

چهارشنبه 1 بهمن 1399
جلیل آبسالان در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: علاوه بر موارد مذکور، اعزام تیم به مسابقات دوی صحرانوردی جوانان و نوجوانان در قسمت بانوان و آقایان در خرم آباد لرستان و همچنین اعزام قهرمانان به رکوردگیری برای عضویت در تیم ملی داخل سالن کشور از دیگر فعالیت […]