یار در خانه و ما گرد جهان می‌گردیم/ دو تیم لیگ برتری و لیگ یکی در پی ستاره فوتبال آذربایجان!

باشگاه مس سونگون ورزقان در حالی نخستین سال فعالیت خود در رشته فوتبال را با قهرمانی در گروه خود و صعود از رقابت‌های لیگ دسته دو به لیگ یک کشور سپری کرد که حضور و تصمیمات صحیح رسول خطیبی در راس مدیریت باشگاه و همراهی اعضای هیئت مدیره در کنار تلاشهای کادرفنی و بازیکنان، از دلایل مهم و تأثیرگذار این موفقیت کم‌نظیر برای بومی‌ترین تیم این مسابقات بود.

به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، رسول خطیبی را اغلب با بازی‌های درخشان و کاپیتانی او در تمام رده‌های تیم ملی، تراکتور، ماشین‌سازی، گسترش فولاد، سپاهان، هامبورگ و … می‌شناسیم و پس از پایان دوران بازیگری اش نیز او را یک پای ثابت موفقیت‌های فوتبال تبریز دیده‌ایم. مربی‌ای که توانست ماشین‌سازی را پس از ۲۰ سال دوری از سطح اول فوتبال کشور به لیگ برتر برساند و همراه با گسترش فولاد تبریز و آلومینیوم اراک نیز این موفقیت را تکرار کند.

تراکتور خطیبی هم که در آن مقطع قهرمانی در نیم‌فصل را تجربه کرد، یکی از هجومی‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر بوده و بازی‌های چشم‌نواز محبوب‌ترین تیم فوتبال کشور هنوز در ذهن طرفداران قدرشناسش باقی مانده است.
با این مقدمه کوتاه از گذشته پرفروغ رسول خطیبی، می‌خواهیم به نکته مهمی در خصوص وضعیت این روزهای این مربی و مدیر جوان فوتبال تبریز اشاره‌ای کنیم. نکته‌ای که اگر مورد توجه مسئولان شهری و استانی قرار نگیرد، می‌تواند ضربه‌ای مهلک بر پیکره فوتبال در حال رشد تبریز بزند.
خطیبی فصل قبل به عنوان مدیرعامل توانست تیم فوتبال مس را با ۲۱ بازیکن بومی و جوان در اولین سال فعالیتش از لیگ دسته دو به لیگ دسته یک برساند و حالا استان آذربایجان شرقی پس از سقوط ماشین‌سازی و انحلال شهرداری و گسترش فولاد، صاحب تیمی در جام آزادگان شده است.
با وجود رسول خطیبی در راس مدیریت باشگاه مس، این انتظار می‌رود که او بتواند در ادامه روند موفقیت‌های خود در باشگاه مس که با قهرمانی فوتسال در لیگ برتر و کسب چند مدال و عنوان در رشته‌های دیگر همراه بود، امسال هم تیم لیگ یکی مس سونگون را راهی لیگ برتر کند؛ اتفاقی که پیش از این برای خطیبی سه بار در قامت سرمربی تیم‌های مختلف از جمله ماشین‌سازی و گسترش فولاد تبریز رخ داده و او را به یک متخصص تمام عیار در رساندن تیم‌های لیگ یکی به لیگ برتر تبدیل کرده است.
حال اما خبر می‌رسد که یکی از جدی‌ترین رقبای مس سونگون که علاوه بر رقابت در مسابقات لیگ دسته یک، از بابت جذب بودجه و اعتبار از شرکت ملی مس ایران نیز رقیب مس سونگون است، پیشنهاد بالای ۱۰میلیاردی به خطیبی ارائه داده تا فصل پیش روی لیگ دسته یک، روی نیمکت آن بنشیند.
رخ دادن چنین اتفاقی نه تنها دو تیم لیگ یکی را از گزینه‌های صعود به لیگ برتر معرفی خواهد کرد، بلکه موجب تضعیف مس سونگون شده و برنامه درازمدت مدیران این مجموعه را با خلل مواجه خواهد کرد.
خطیبی علاوه بر مس کرمان، از دوتیم دیگر لیگ یکی و دو تیم لیگ برتری هم پیشنهادات خوبی دارد اما آنچه رسول در سال‌های گذشته نشان داده، ترجیح او ماندن در تبریز و کمک به تیم‌های استان و شهر خود بوده است و بی گمان در چنین مقطعی که مس سونگون در لیگ یک حضور دارد، خطیبی می‌تواند بهترین گزینه برای سرمربیگری تیمی باشد که خود بیشترین نقش را در صعودش به لیگ یک داشته است.
به نظر می‌رسد در چنین مقطع حساسی، مدیران و مسئولان استانی باید برای ماندن رسول تلاش کنند و گذشته خطیبی هم نشان می‌دهد که او بارها بخاطر ماندن در تبریز و کمک به تیم شهر خود، از پیشنهادات اغوا کننده دیگر تیم‌ها به سادگی گذشته و قطعاً امسال نیز می‌تواند با مبلغی به مراتب پایین‌تر از مبلغ پیشنهادی کرمانی‌ها، در زادگاه خود مشغول تربیت بومی‌های پرتعداد فوتبال آذربایجان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پشت پرده استقلال مس آذربایجان چه کسی بود؟ یک بانو، پدیده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی!

جمعه 19 خرداد 1402
استقلال مس آذربایجان، خوش ترین خبر این روزهای تبریز و آذربایجان است، اتفاقی که با تلاش و پیگیری‌های مستمر و موثر یک بانوی تلاشگر در خیابان بهارستان اتفاق افتاده است.