با تعطیلی باشگاه ها، قهوه خانه ها رونق می یابد/ انتشار ابلاغیه در خصوص فعالیت باشگاه ها

حبیب مقصودی امروز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تبریز پویا در خصوص نقش ورزش در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد:

بحث ورزش جزئی از سلامت جامعه و تبلیغات سالم است.

در قضیه کرونا ورزشکارانمان متضرر شده اند، درحالیکه می‌توانند برای جامعه سلامت، رفاه و شادی تزریق کنند.

کمترین آمار مبتلایان کرونا از قشر ورزشکاران است و کسانی هم که مبتلا شدند به دلیل ورزش و ایمنی بدن سریعا به سلامتی کامل رسیدند. این نشانگر ایمونولوژی و مقاوم بودن بدن است و باتوجه به اینکه اگر من خودم هم ورزشکار نبودم، نمی توانستم به راحتی بیماری کووید ۱۹ را پشت سر بگذارم.

 

او افزود: حداقل امکانی که می‌توانیم برای باشگاهداران فراهم کنیم، ادامه فعالیت آنها است که جوانان را به این سمت جذب کنند. در صورت تعطیلی باشگاه ها، قهوه خانه ها رونق پیدا می کند. در حالیکه ما می خواهیم مردم را به فضای سالم و محیط سلامت به نام باشگاه ورزشی جذب کنیم. وظیفه ما این است که این موارد را به بزرگان و مسئولان انتقال دهیم تا متوجه شوند که ورزش می تواند در جامعه به بهداشت و درمان کمک کند تا مردم در مقابل کرونا مقاومت کنند.

 

مقصودی در خصوص مذاکره اداره ورزش و جوانان تبریز با استانداری و فرمانداری، در خصوص فعالیت باشگاه ها، تصریح کرد: شخص آقای استاندار و آقای فرماندار اشخاصی آکادمیک هستند و خواسته ما این است که ورزشکاران واقعا می‌توانند در مقاومت مقابل کووید ۱۹ به سلامت جامعه کمک کنند و جالب اینجاست که ما در تمام جلسات ستاد کرونا به عنوان عضو اصلی حضور داریم. این نشانگر آن است که از طرف استانداری و فرمانداری به ما اهمیت خاصی می دهند و در تمامی جلسات، گفتگو و از موضع اهالی ورزش دفاع می کنیم. خوشبختانه رئیس محترم بهداشت و تمام افراد حاضر در جلسات متوجه این موضوع هستند که ورزش در این مورد چقدر تاثیرگذار است.

 

او افزود: متاسفانه موردی که وجود دارد، افزایش شیوع بیماری کرونا و درصد بالای مرگ و میر ناشی از این بیماری، مسئولان را نگران کرده و من نیز از این بابت نگرانم و وقتی در این قضایا موضوع جان انسان و سلامتی آنها درمیان است، برای ما حائز اهمیت بوده و همه ما مجبور به تمکین از این قضیه هستیم.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز با تاکید بر اینکه ورزش، جزو لاینفک سلامت است، یادآور شد: بیش از 80 درصد باشگاه های ورزشی پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند و جزو بیشترین افراد و اصنافی هستند که به این موضوع توجه می‌کنند، درصورتیکه متاسفانه حضور در باشگاه ها کاهش یافته است. مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون ورزشی و بنده همه تلاشمان این خواهد بود که اهمیت ورزش در سلامت انسان ها را بیش از پیش تاکید و نمایان کنیم تا به سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع کرونا کمک کنیم.

 

او در خصوص اقدامات انجام یافته برای کنترل وضعیت فعلی و سرپا ماندن باشگاه های ورزشی، بیان کرد: باید همه ما به دستورالعمل های صادره از ستاد کرونا تمکین کنیم. بر اساس ابلاغیه ای که به زودی منتشر خواهد شد، تعطیلی رشته های برخوردی مانند بوکس و شنا انجام خواهد گرفت اما باشگاه ها و رشته هایی که فاصله گذاری دارند ازجمله پرورش اندام، بیلیارد، فوتسال، تنیس، بدمینتون و … به مدت یک ماه تا ساعت ۶ عصر دایر خواهد بود.

 

مقصودی با قدردانی از باشگاهدارانی که در موضوع کرونا متحمل ضرر شده اما صبورانه ادامه می دهند، بیان کرد: ما خادم مردم و ورزش هستیم و نهایت سعی و تلاشمان را می‌کنیم تا با اهالی ورزش همراه بوده و کمک حال این عزیزان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خطیبی سرمربی سردار بوکان شد

جمعه 23 آبان 1399
به گزارش تبریز پویا، حسین خطیبی مربی سابق تیم های تراکتور و ماشین سازی تبریز به عنوان سرمربی جدید تیم سردار بوکان انتخاب شد. تیم سردار بوکان یکی از تیم های پرطرفدار حاضر در رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور است که طی دو، سه فصل اخیر حضور […]