برنامه امسال ما صعود به لیگ دسته دو است‌

رضا فرجپور تبریزی امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تبریز پویا در مورد فعالیت این تیم دسته سومی گفت: با توجه به سابقه مدیریتی که در آکادمی فوتبال تراکتورسازی، کانون مربیان ایران، کمیته آموزش هیئت استان و حضور مداوم در بدنه فوتبال استان داشتم این پتانسیل را در خود و مجموعه همراه خود دیدم که می توانیم فاصله فنی بین یک تیم استانی تا تیمهای لیگ برتری را با خرید امتیاز مرحله نهایی لیگ ۳ را جبران کنیم.

او ادامه داد: بر این اساس ما خواستیم استعدادهایی که پله پله از تیمهای پایه وارد رده بزرگسالان می شدند را با خرید این امتیاز پوشش دهیم. پس از آن با توجه به فلسفه و تجربه خودم مبنی بر صداقت و راستی توام با تلاش روزافزون نام تیم را آرتام (به مفهوم راستی و درستی و در ترکی به معنی افزاینده) گذاشتیم.


این مربی خوش فکر فوتبال تبریز عنوان کرد: حدود دو ماه است که مرحله تست گیری را شروع کردیم و ۸۰ درصد بدنه تیم از جوانان با استعداد استان که تجربه حضور در لیگهای ۱و۲ کشوری را دارند، جذب کردیم. من قول می دهم که این بازیکنان در سالهای آینده بهترین های فوتبال تبریز خواهند بود.

فرجپور در خصوص مسابقات لیگ دسته 3 کشور گفت: بدلیل وجود کرونا مسابقاتی که قرار بود در نیمه دوم اسفند 99 شروع شود، در اواخر فروردین ۱۴۰۰ شروع خواهد شد. این موضوع و همچنین تعطیلات نوروزی که باعث چند مرحله ای شدن تمرینات می شود، تا حدودی باعث مختل شدن برنامه های ما شد.

او افزود: از طرفی از یک هفته بعد از شروع مسابقات که ۱۸ هفته رفت و برگشتی طول خواهد کشید، ماه مبارک رمضان را نیز پیش رو خواهیم داشت. این مسابقات در این ماه باید در زیر نور برگزار شود. اما آیا باشگاه ها تحت تایید فدراسیون هستند و مهمتر اینکه آیا تیمها شرایط مالی مناسب دارند که نزدیک ۲۰ میلیون برای میزبانی بتوانند پرداخت کنند؟

فرجپور به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تیم آرتام اشاره کرد و گفت: ما در سال اول در کنار تیم بزرگسالان، تیم امید را راهی مسابقات استانی کردیم که در حال حاضر تا پایان هفته چهارم در رده دوم جدول مسابقات حضور دارند و امیدواریم در همین سال اول به مقام قهرمانی برسیم. در نظر داریم در سال های بعد در همه رده های تیمداری داشته باشیم.

او ادامه داد: البته برنامه‌ اصلی ما در تیم بزرگسالان، صعود به لیگ ۲ است که در همین راستا یک تیم مدیریتی و پشتیبانی بادانش و حرفه ای داریم. دکتر محمدزاده که سابقه تیمداری دارند به عنوان مدیرعامل و آقایان مهدی حاتمی، مرتضی قربانپور، هادی اباذری، ناصر تقی‌زاده و علی خدایی هر کدام از خوشنامان فوتبال هستند، به عنوان مربی و دکتر بهروز اکبرزاده روانشناس برجسته کشورمان که سالها در تراکتور و کمیته ملی المپیک فعال بودند، به عنوان روانشناس در تیم آرتام حضور دارند. ما با همه این نامداران، تیمی آماده را روانه مسابقات می کنیم که البته در کنار وجود این نفرات، هزینه های مالی نیز داریم. جالب است که از هفت تیم بزرگسال استان که در مسابقات کشوری حضور دارند، هیچکدام نتوانستند و یا نخواستند که از این مربیان با دانش و علمی استفاده کنند و ما از کمیته آموزش هیئت فوتبال می خواهیم که حضور و فعالیت این مربیان جوان را نادیده نگیرند.

سرمربی تیم فوتبال آرتام گفت: یک ورزشکار علاوه بر رعایت هنجارها، از ورود ناهنجاری ها به جامعه جلوگیری می کند. ما روزانه دو ساعت تمرین داریم و یک ورزشکار دو ساعت قبل و دو ساعت بعد از تمرین برای ورزش درگیر است. یعنی ما شش ساعت یک فرد را روزانه پوشش می دهیم و اگر ساعات استراحت و تغدیه او را هم در نظر بگیریم، این زمان به ۱۰ ساعت افزایش می یابد. حال باید از مسئولان ورزشی و غیر ورزشی سوال شود که چقدر باید برای ۱۰۰ یا۱۵۰ نفر به مدت حداقل چهار سال هزینه شود که روی این نفرات ورزشی اقدامات فرهنگی و ورزشی انجام شود.

او اضافه کرد: برای چنین فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هیچ نهادی وجود ندارد که ما را کمک کند یا حداقل ما را به این امر تشویق کند. ما با انتقال امتیاز از یک شهر دیگر به تبریز که مستلزم راههای قانونی، مدارک و جلسات مختلف و هزینه های لازم است، کار بزرگی انجام داده ایم و با هزینه شخصی به سرانه ورزش استان که اضافه کرده ایم. البته از آقای ششگلانی رئیس هیئت فوتبال استان تشکر می کنیم که باعث دلگرمی ما بودند.

فرج پور اظهار کرد: اما شهرداری که متولی اوقات فراغت شهروندان است، اعضای شورای شهری که برای رای جمع کردن از این جوانان استفاده می کنند، اداره ورزش و جوانان استان و صداسیما به عنوان رسانه ملی، تا این زمان سراغی از ما نگرفته اند. شاید این ادارات تاکنون اطلاعی از وجود تیم ما نداشتند اما امیدواریم این بی اطلاعی در این وضع، باعث دلسردی مالکان بخش های خصوصی نشوند.

نفراتی مثل مهندس نوری در استان ما هستند که با علاقه و بدون هیچ چشمداشتی کاری خداپسندانه کرده اند. ما فقط از مسئولان می خواهیم که جویای وضعیت تیمداران بخش خصوصی باشند.

او در ادامه گفتگوی خود با پایگاه خبری تبریز پویا به لزوم پاک بودن فصاهای ورزشی اشاره کرد و گفت: از متولیان مربوطه و رسانه ها تقاضا دارم با کسانی که پاک بودن ورزش را با کارهای ناپسند و واژه‌هایی که در شان ورزش نیست، خدشه دار می کنند، برخورد کنند. چرا باید به یک تیمدار به چشم یک شرط بند نگاه کنند و قصدش را فقط پول درآوردن ببینند. نباید به مربیان واژه های ناپسندی بدهند. شاید درصدی ناپاکی در ورزش وجود داشته باشد اما چرا کسی جلودار این برخوردها نیست؟

این مربی فوتبال بیان کرد: هویت مربیان سالم و باشگاها قابل احراز و تشخیص است و من میخواهم که مسئولان و رسانه‌ها،‌ سرزده سر تمرین بیایند و تمامی مدارک این تیم ها را مورد بررسی قرار بدهند. از مسئولان می خواهم ابتدا مدارک ما را بررسی کنند تا برای پاکی و صداقت در فوتبال استارت زده شود. همه بازیکنان ما با وجود شروع نشدن مسابقات، حقوق دریافت می کنند. ما حدود ٤٠٠ میلیون تومان برای آماده سازی تیم در این دو ماه هزینه کرده ایم که در این خصوص از مهندس نوری و دکتر محمدزاده تشکر ویژه دارم.

او در پایان از موسسه رسانه ورزش و پایگاه خبری تبریز پویا که بدون در نظر گرفتن نظرات شخصی و سیاسی و رنگ ها و اختلافات حاکم بر بدنه ورزش رسالت خود را به نحو احسن انجام می دهد، قدردانی کرد و گفت: این رسانه با فعالیت چشمگیر و منحصربفرد خود، جای خالی بعضی رسانه ها را نیز پر می کند.

رضا فرجپور تبریزی دارای مدرک فوق لیسانس تربیت بدنی و مدرک مربیگری درجه B آسیا است. او ۱۱ سال بصورت مداوم در تیم های پایه تراکتور و سایر تیمهای استان مَشغول فعالیت بوده که حضور در کادرفنی تیم لیگ برتری ماشین سازی در سال ۹۵ به عنوان دستیار فرهاد کاظمی از جمله مهم ترین این سوابق است. فرجپور همچنین به عنوان آنالیزور محمد تقوی در تیم تراکتور و به عنوان مربی در تیم لیگ یکی شهرداری تبریز فعالیت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید پهلوان هادی و رئیس اداره ورزش باسمنج از کانون اصلاح و تربیت

یکشنبه 10 اسفند 1399
به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، ناصر تقی زاده امروز با همراهی پهلوان پرویز هادی به کانون اصلاح و تربیت باسمنج رفت تا از این مرکز بازدید کند. در این بازدید ياور داداشى رئيس هيئت کبدی، جابر اشجارى رئیس ھئیت شنا و غلامحسین هادی رئیس هیئت کشتی باسمنج حضور داشتند. […]