حمایت از دوچرخه سواری بانوان در تبریز برابر با آقایان است

فرشته چلانی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا بیان کرد: ما در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فعالیت داریم که خوشبختانه امسال از بانوان تبریز، یک نفر در رده سنی بزرگسالان و دو نفر از رده سنی نوجوانان به تیم ملی دعوت شدند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در کل کشور رده سنی جوانان و بزرگسالان وجود دارد و تیم ملی نوجوانان نداریم، به همین دلیل رکابزنان نوجوانان ما به دلیل عملکرد بسیار خوب به تیم ملی جوانان دعوت شدند.

برترین مربی خانم سال 98 هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی درمورد فعالیت های بانوان در رشته دوچرخه سواری گفت: فعلا به خاطر شرایط کرونایی آموزش ها کمتر شده اما تمرینات عملی ورزشکاران و تیم های حرفه ای ما در حال انجام است و هفته ای دو یا سه جلسه تمرینات بدنسازی برگزار می کنیم.

او افزود: آموزش برای بزرگسالان و رده های عمومی تا آبان به صورت منظم برگزار می شد و اکنون به خاطر فصل زمستان و شرایط آب و هوایی تعطیل شده است.

چلانی با اشاره به امکانات و وجود پیست برای تمرین بانوان اظهار کرد: پیست مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز در روز های فرد میزبان تمرینات بانوان است و در روزهای زوج نیز آقایان در این پیست تمرین می کنند. علاوه بر این، ما هر زمانی که به پیست نیاز داشته باشیم می توانیم بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنیم.

او رشته دوچرخه سواری در آذربایجان شرقی را سرشار از استعدادهای آینده دار دانست و افزود: بعد از ستایش وجدی که با سن نوجوان به تیم ملی جوانان دعوت شده ما نفراتی همچون پرستو آبسالان، آیدینه معصومی، پردیس فیض الهی و فاطمه راحتی را هم داریم که می توانند در آینده به عنوان برترین های دوچرخه سواری معرفی شوند. آبسالان و فیض الهی سال گذشته توانستند در استعدادهای برتر کشور مقام های خوبی کسب کنند.

این مربی دوچرخه سواری بانوان به حضور تیم آذربایجان شرقی در مسابقات لیگ اشاره کرد و گفت: لیگ برتر در دو مرحله انجام می شود که تیم آذربایجان شرقی هم در این رقابتها حضور دارد. امسال به خاطر شرایط کرونا مراحلی از لیگ برگزار نشد اما سال گذشته دو تیم در لیگ داشتیم.

چلانی اظهار کرد: من از مسئولان شهر تبریز و هیئت دوچرخه سواری نهایت تشکر را دارم چراکه برای ورزشکاران بانوان هیچ کم و کاستی وجود ندارد و هماطور که از آقایان حمایت می شود، از ورزشکاران بانوان نیز این حمایت ها صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برای مسابقات آسیایی و المپیک آماده می شویم

دوشنبه 29 دی 1399
ایوب دادروان در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: به همراه مهدی پیرجهان و میلاد ناصح جهانی به مدت ۴۵ روز در جزیره کیش تمرین کرده ایم و یک هفته نیز در تبریز تمرین داریم و ۴۵ روز دیگر تمریناتمان را در کیش ادامه خواهیم داد و بعد […]