دفاع تمام قد سعید نیکوخصلت از پرویز هادی؛ در حق هادی اجحاف شده است/ فدراسیون کشتی عذرخواهی کند

به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، سعید نیکوخصلت در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در خصوص موضوع اجحاف در حق پهلوان پرویز هادی که به نوعی برای دومین بار است رخ می‌دهد؛ باید توجه کنیم که در المپیک قبلی نیز فدراسیون قبل از همان کشتی انتخابی تصمیم خود را گرفته بود. چرا که در غیر این‌ صورت هیچگاه پرویز هادی را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی که جدیداً از سکوی قهرمانی مسابقات بین‌المللی کشتی استفان سرکسیان به وطن بازگشت بود و دوره استراحت چند روزه خود را سپری می‌کرد سریعاً و ناگهانی در مقابل کسی قرار نمی‌داد که بازنده آن مسابقات بود.

او ادامه داد: با این حال پس از چهار سال به جای مرهم و درمان، واکنش نامتعارف رییس فدراسیون کشتی آقای دبیر به عنوان متولی کشتی کشور قابل قبول نیست. سه دهه قبل با آقای دبیر در اردوهای تیم ملی باهم در استادیوم آزادی مراوداتی داشتیم. او با تیم ملی کشتی جوانان باید به استانبول اعزام می‌شد و بنده نیز دو مسابقه‌ جوانان آسیا مالزی و جهانی کاراته اسپانیا را با فاصله دو ماه پیش رو داشتم و ارتباط دوستانه‌‌ای بین بنده و دوستان ایشان در اردو وجود داشت.

این عضو ورزشی شورای شهر تبریز گفت: با این حال به نظرم ایشان به عنوان رئیس فدراسیون ورزشی که داعیه پهلوانی و اخلاق دارد؛ لازم است تا برای جبران وارد عمل شود و با شجاعت، اشتباه پیش آمده را با دلجویی و عذرخواهی از پهلوان کشتی کشور جبران کند که فکر می‌کنم ایشان صاحب این روحیه هستند.

او افزود: اما از پایتخت اگر بگذریم؛ نباید از کم‌کاری‌های خودمان در شهر تبریز نیز غافل باشیم؛ جایی‌که پهلوان بنی‌نصرت در دهه‌ هفتاد توانستند موفقیت‌های چشمگیری در سطح کشتی بین‌المللی و المپیک بدست بیاورند. می‌توانستیم با رویکردهای حمایتی و توسعه محور حضور ایشان را در عرصه‌های مربیگری و مدیریتی ورزش استان و کشور فراهم آوریم تا در چنین مواقعی در کنار پهلوان هادی به عنوان مربی یا مدیر ورزشی باشد.

نیکوخصلت تصریح کرد: از فرصت سوزی‌های دیگر می‌توانیم به عدم استفاده از آقای دکتر امیرساسان اشاره کنیم که بیش از 18 سال است که مربی تغذیه و ریکاوری تیم‌های ملی کشتی در رویدادهای بین‌المللی و المپیک و استاد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تبریز هستند ولی از چرخه توسعه کشتی استان جدا هستند.

این قهرمان سابق کاراته بیان کرد: همچنین ما می‌توانستیم با توجه به سبقه‌ مربی‌گری مدیر کل ورزش استان در کشتی، شاهد رشد بیشتر کشتی و برگزاری اردوهای تیم ملی کشتی و موارد دیگر در تبریز باشیم.

نیکوخصلت در پایان گفت: باید سریعاً اتاق فکر توسعه ورزش استان خارج از رویکردهای سیاسی تشکیل یابد. با بارش افکار سریعاً رویکردهای علمی و عملی برای استفاده از پتانسیل و سرمایه‌های نمادین شهر تبیین شوند و همبستگی و وفاق در حدی باشد که با تعویض دولت‌ها ساختار برنامه و سیاست‌های تدوین شده مورد خدشه قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ابراز امیدواری رئیس اورژانس سازمان بهداشت جهانی به برگزاری المپیک در توکیو

یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، ژاپن روز جمعه وضعیت اضطراری را در توکیو و سه منطقه دیگر تا اواخر ماه می تمدید کرد تا میزان افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا را مهار نماید و نخست وزیر این کشور، یوشیهیده سوگا بار دیگر تاکید کرد که میزبانی المپیک توکیو […]