رئیس هیئت موتورسواری هیچ اقدامی برای حل مشکلات ورزشکاران نمی کند

وحيد اسكويى امروز در گفتگو با پايگاه خبرى تبريز پويا اظهار کرد: من امروز به عنوان ورزشكار رشته موتورسوارى ميخواهم مشكلات هيئت را به عنوان شخصى كه ٣٠ سال موتور سوار بوده است، بيان كنم. متاسفانه هيئت موتورسوارى مشكلات زيادى دارد و با توجه به سابقه آقای سيامك اميرخيزى در این هیئت که قبلاً به عنوان دبير و اكنون به عنوان رييس هیئت حضور دارد، همه ورزشكاران این رشته اميد به برطرف شدن این مشکلات داشتند اما این موضوع اتفاق نيفتاد.

او ادامه داد: تردد موتور سنگين بنا به دلايل امنيتى ممنوع است اما جوانان علاقمند به اين رشته در سطح استان وجود دارند كه با هزار و يك مشكل موتور تهيه كرده و قصد ادامه این ورزش مهيج و البته پرخطر را دارند. بر این اساس اداره ورزش و جوانان طى تفاهمى كه با هيئت های دوچرخه سوارى و موتورسوارى داشته است، بدون دريافت هزينه ای پيست يادگار امام (ره) را به صورت رايگان در اختيار ورزشكاران اين دو رشته قرار داده اما با گذشت پنج ماه از سال ١٤٠٠ موتورسواران موفق به استفاده از پيست يادگار امام (ره) نشده اند.

این پیشکسوت موتورسواری عنوان کرد: هيئت موتورسوارى با دريافت سالانه 800 هزار تومان بابت پلاك ورزشى اجازه استفاده از موتور سنگين را به ورزشكاران مي دهد اما نبود حكم تردد باعث متوقف شدن موتور سنگين سواران از طرف نیروی انتظامی مي شود. موضوعى كه براى ميلاد ادهمى ورزشکار این رشته در استان اتفاق افتاده است.

او افزود: تعرفه جديد دريافت پلاك ورزشى از سال ١٤٠٠ به مبلغ يك ميليون و 200 هزار تومان افزايش پيدا كرده است كه با مخالفت چند نفر از ورزشكاران اين رشته مواجه شده و این ورزشکاران با مراجعه به هيئت، پلاك خود را به رئیس هيئت پس داده اند. البته همين موتورسواران به فعاليت خود در سطح شهر و بزرگراه ها و اتوبان ها كه اصلاً براى اين نوع از موتور استاندارد نيست، ادامه مى دهند.

اسکویی با انتقاد از عملکرد هیئت در برگزاری دوره های آموزشی، عنوان کرد: طی چند سال اخیر و با وجود آکادمی موتورسواری، متاسفانه هيچ نوع مسابقه يا برنامه ای براى استعداديابى در سطح استان و شهرستان برگزار نشده و به رغم فعاليت پررنگ فدراسيون در امر برگزاری دوره ها، هيچ دوره مربيگرى يا بازآموزى در تبريز برگزار نشده است.

او گفت: چارت هيئت از طرف رئیس هیئت تكميل نشده و به همین دلیل همه امور را خود ایشان انجام مي دهند كه قطعاً با كم و كاستى هاى زيادى مواجه مي شوند. از طرفی رئیس هيئت شهرستان تبريز نیز با گذشت دو سال هنوز مشخص نشده است.

این موتورسوار باتجربه در عین حال افزود: با توجه به پتانسیل بالای موتورسواری در تبریز، افراد علاقمند و دلسوز اين رشته بايد وارد بدنه هيئت شوند تا این رشته به روزهاى اوج خود برسد. بى تفاوتى به این هیئت باعث می شود تا ريشه اين ورزش در تبريز خشك شود و جوانان علاقمند به خاطر نبود امكانات اين رشته را ترك كنند.

او ادامه داد: رئیس هیئت در بسیاری از مناسبت ها از ورزشکاران می خواهد تا در برگزاری مراسم ها به هیئت کمک کنند اما خود ایشان براى ورزشكاران قدمى برنميدارند. هم اکنون دو موتور سنگين که پلاک ورزشی نیز دارند، در پاركينگ يا گمرگ است و هيئت هيچ اقدامی براى آزادسازى آنها نمي كند. اگر قرار بود در این زمینه هیئت هیچ كارى نكند، پس چرا پلاك ورزشى صادر كردند؟!

اسکویی بیان کرد: آقای اميرخيزى به عنوان رئيس هيئت هيچ گاه در پيست حضور نداشته و هيچ مربى يا داورى را پرورش نداده است. باید بدانیم که ما در برابر جان و مال اين ورزشكاران مسئول هستيم اما متاسفانه بى توجهی رئيس هيئت به این موضوع، با خطرآفرينى در جاده ها و شهر براى خود موتورسوار و دیگران پاسخ داده می شود.

او گفت: بعد از مصاحبه آقايان ميلاد ادهمى و بهزاد مطلق نسب، آقاى اميرخيزى با ايرنا مصاحبه ای انجام داده و گفته كه هیچ موتورى توقيف نيست، در حالى كه در سال جاری دو دستگاه موتور توقيف شده اند. آقای اميرخيزى گفته است که موتور ميلاد ادهمى كالاى قاچاق بوده است! پس با این حساب شما با صدور پلاك ورزشى با قاچاقچيان همكارى كرده ايد. شما چطور بدون ديدن برگ سبز و اسناد و مدارك ترخيص موتورى، براي این موتور پلاك ورزشى صادر كرده ايد؟ ميز رياست هيئت و پول دريافتى بابت پلاك براى شما چقدر ارزش دارد؟

این پیشکسوت موتورسواری استان عنوان کرد: بعد از همه اين اتفاقات، چند هفته قبل هيئت در پيست يادگار امام (ره) اقدام به برگزارى مسابقه ای براى بانوان علاقمند به اين رشته كرده بود كه این مسابقه باحضور ١٢ بانوی موتورسوار و خانواده هايشان برگزار شد که در حين مسابقه يكى از بانوان دچار سانحه شد اما به علت نبود آمبولانس، خانواده آن خانم، او را به بيمارستان منتقل کردند.

او گفت: هیئت موتورسواری استان هر ساله طى مسابقات مختلف، هزينه هایی از ورزشكاران و حتى اسپانسرها دریافت می کند اما هنوز ورزشكاران از امکانات و ملزومات ابتدایی این رشته برخوردار نيستند. من از آقای بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان و آقای مقصودی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز می خواهم تا به این مشکل موتورسواران توجه و رسیدگی کنند تا ریشه این رشته ورزشی در استان ما بیش از این خشک نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تراکتور با گلباران سایپا چهارم شد

جمعه 8 مرداد 1400
به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، هفته پایانی رقابت های لیگ برتر با پیروزی پنج بر یک تراکتور برابر سایپا همراه بود، بردی که شاگردان فیروز کریمی را به رده چهارم رساند تا پایانی نسبتا خوش برای تی تی ها رقم بخورد. در این بازی سعید واسعی، سامان نریمان جهان، […]