می توانی در تیم باشی، اما باید مبلغی پرداخت کنی/ پول، بن بستی در مسیر پیشرفت بازیکنان مستعد!

به گزارش تبریز پویا، نمایندگان فوتبال تبریز در فصل جدید لیگ های مختلف باشگاه های کشور از جمله مسابقات دسته دو و لیگ های پایه، این روزها تمرینات آماده سازی پیش فصل خود را سپری می کنند.

یکی از تیم های تبریزی که در فصل گذشته نیز حواشی زیادی را تجربه کرد، چند هفته ای است که با روی کار آوردن سرمربی جدید، به کار خود ادامه می دهد.

این تیم پس از بکارگیری سرمربی جدید و تکمیل دیگر نفرات کادرفنی، از چند هفته پیش اقدام به جذب بازیکن کرد. اینجا بود که حواشی بار دیگر سراغ این باشگاه نوپا آمد و اعتراض ها در خصوص جذب بازیکن، بالا گرفت. انتخاب بازیکنان اغلب غیربومی، موضوعی بود که مورد انتقاد و اعتراض بازیکنان بومی قرار گرفت اما موضوع مهم تر، شائبه دریافت پول توسط افراد منتسب به این تیم از چند بازیکن بود. شاید برخی از ارکان این باشگاه اطلاعی از نحوه جذب بازیکن نداشته باشند اما افرادی در اطراف تیم حضور دارند که پرداخت پول از طرف بازیکن را لازمه حضور در تیم می دانند.

 

یکی از بازیکنانی که جهت پیوستن به یکی از تیم های تبریزی با پیشنهاد پرداخت پول به شخص منتسب به باشگاه مواجه شده بود، می گوید: بعد از یکی، دو جلسه حضور در تست های آن تیم، شخصی با من تماس گرفت و گفت “تو می توانی در تیم باشی اما باید مبلغی را پرداخت کنی. اگر یک سال در لیگ دو بازی کنی، سال آینده ما می توانیم تو را به تیم های دیگر ببریم.”

این بازیکن همچنین می گوید: آن شخص به من گفت که اگر یک چوب یک سال در لیگ دو تمرین کند، می شود بهترین دروازه بان! و دیگر در سال های بعد قرار نیست پول خرج کنی.

 

این بخشی از پیام هایی است که آن شخص منتسب به باشگاه مذکور به این بازیکن که نخواست نامش فاش شود، ارسال کرده است. او، یکی از صدها بازیکنی است که به دلیل شرایط مالی ضعیف و یا قبول نکردن پیشنهاد پرداخت پول به واسطه ها و باشگاه ها، در چنین بن بست هایی گیر می کند و شاید چنین است که فوتبال ما آنچنان که باید، نتوانسته پیشرفت کند و مهم تر اینکه، هزاران فوتبالیست مستعد که می توانستند و می توانند به پیشرفت های زیادی برسند، استعدادهایشان اینگونه تلف می شود.

 

بی گمان همه اهالی فوتبال یقینا می دانند و می بینند که مشابه این اتفاقات در فوتبال ما به دفعات رخ داده و همچنان هم ادامه دارد. امیدواریم نظارت بر چگونگی فعالیت باشگاه ها و تیم ها به گونه ای باشد که دیگر حق هیچ استعدادی به دلیل مذکور و دلایل مشابه تضییع نشود.

 

بخش های بعدی این گزارش طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

باید جوانان را به سمت سلامتی جسم و روح هدایت کنیم/ توزیع 50 بسته معیشتی در هفته بسیج

دوشنبه 3 آذر 1399
حسین نجفی امروز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تبریز پویا در خصوص فعالیت های باشگاه شهید نجفی در هفته بسیج  اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج و در راستای اقدامات فرهنگی باشگاه شهید نجفی در ایام کرونا، حدود ۵۰ بسته معیشی برای خانواده های نیازمند اهدا خواهیم کرد. او […]