هیئت بدمینتون می تواند الگویی برای سایر هیئت ها باشد

صمد نوری خالیچی در گفتگو با خبرنگار تبریز پویا اظهار کرد: با وجود به عملکرد عالی و مطلوب هیئت بدمینتون، اردیبهشت امسال سالن گنجویان که مهد بدمینتون بوده و اکثر علاقه مندان، بدمینتون را از محله ششگلان و سالن گنجویان می شناختند را از هیئت تبریز گرفتند که این کار باعث دلزدگی و کنار گذاشتن این رشته ورزشی بسیار زیبا از سوی بیش از 500 ورزشکاری شد که در این سالن تمرین می کردند.

او افزود: امیدوارم مسئولان ورزش تبریز و استان برای رشد و توسعه این ورزش با هیئت همکاری کنند نه این که امکانات بدمینتون در سطح کلانشهر تبریز را کاهش دهند. همچنین از رسانه های ورزشی استان درخواست داریم تا به شناختن و فراگیرتر شدن این رشته ورزشی زیبا، مهیج و فرهنگی کمک کنند تا این ورزش در سطح استان بیشتر توسعه و رشد پیدا کند.

نوری درباره لیگ های بدمینتون کشور در بخش آقایان و بانوان عنوان کرد: امسال هیئت بدمینتون استان، سه تیم در لیگ های مختلف داشت. در لیگ برتر بانوان تیم میلاد تبریز که قهرمان شد، علاوه بر بازیکنان بومی سه ملی پوش را هم به همراه داشت که شاخص ترین آنها خانم ثریا آقایی بود که ایشان برای کسب سهمیه المپیک هم تلاش می کند.

او افزود: تیم بانوان تکسون پاندا تبریز نیز با مالکیت آقای غفارزاده دبیر محترم هیئت استان هفته پیش موفق به صعود از گروه و راهیابی به مرحله حذفی در لیگ بدمینتون یک کشوری شد. این تیم هم با بازیکنان بومی و جوان و نوجوان کار بسیار سختی داشت که شیر دختران استان از پس این کار برآمدند.

این داور بدمینتون استان عنوان کرد: در قسمت آقایان نیز تیم طلوع پلاس پرشین تبریز با سرپرستی ابراهیم اطلاعی و مربیگری سعید فربد در لیگ یک کشور حضور داشت که با اقتدار و به عنوان تیم اول از گروه خود به مرحله نیمه نهایی مسابقات راه یافت. کیفیت مسابقات نیز با وجود مسائل و مشکلات پیش آمده ناشی از کرونا، در سطح عالی بود.

او در مورد عملکرد هیئت بدمینتون اضافه کرد: عملکرد هیئت با توجه به شیوع کرونا و پایین آمدن شدید درآمدهای هیئت با مدیریت عالی و جهادی آقای سعید غفارزاده دبیر محترم استان و همچنین حمایت های آقای مبارکی رئیس محترم هیئت عالی بوده و با توجه به این شرایط، اداره هیئت و همزمان شرکت دادن سه تیم در لیگ های کشوری هم در بانوان و هم آقایان با امکانات کم و شرایط کنونی، کار بسیار سختی بود که هیئت بدمینتون به شایستگی توانست از پس آن بر بیاید و باع این وضعیت می توان گفت که هیئت بدمینتون می تواند الگویی برای سایر هیئت ها باشد.

نوری در ادامه در مورد فعالیت خود در رشته بدمینتون گفت: بدمینتون را از اواسط دهه ۷۰ شروع کردم و در دهه ۸۰ عضو تیم منتخب هیئت تبریز و استان بودم و همچنین چند سالی با تیم درپاد تبریز همکاری می کردم. در سال ۸۵ موفق به اخذ مدرک و کارت مربیگری در رشته بدمینتون شدم و کار مربیگری را همزمان با بازیکنی در رده سنی خردسالان و سپس مقاطع نوجوانان و جوانان و در نهایت بزرگسالان شروع کرده و ادامه دادم. در سال ۸۶ کار داوری را نیز همزمان با سایر فعالیت ها شروع کردم.

او افزود: به مدت دو سال فعالیت من ادامه داشت تا اینکه به علت پاره ای از مشکلات فعالیت و همکاری ام با هیئت بدمینتون قطع شد. سپس مجددا از سال ۹۳ با توجه به تغییر و تحولات در بدمینتون استان دوباره از سوی هیئت بدمینتون تبریز دعوت به همکاری شدم و در سال ۹۵ کار داوری در سطح کشوری را شروع کرده و یک سال بعد به عنوان رییس کمیته داوران شهرستان تبریز انتخاب شدم.

نوری اضافه کرد: در همان سال موفق به ارتقای درجه داوری شدم و در سال ۹۸ به عنوان دبیر هیئت بدمینتون تبریز انتخاب شدم. همچنین در همان سال مسئول کمیته فرهنگی استان بودم. در سال ۹۹ به عنوان رئیس کمیته داوران استان آذربایجان شرقی منصوب شدم و از سال ۹۷ نیز از سوی فدراسیون بدمینتون و هیئت استان به داوری در لیگ های برتر و دسته یک کشوری دعوت شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کمیته دارت استان مسئولیتی در قبال امکانات مسابقات مجازی ندارد

جمعه 17 بهمن 1399
سلمان احمدیان در گفتگو با خبرنگار تبریز پویا اظهار کرد: انتقاد هر کسی اگر به جا باشد، باعث پیشرفت این کمیته می شود و ما نیز پذیرای انتقادات سازنده هستیم. او افزود: در مورد نبود امکانات در مسابقات مجازی اخیر باید بگویم که کمیته دارت مسئولیتی در قبال مسابقات مجازی […]