ورزش زورخانه ای آذربایجان شرقی نیازمند حمایت است

محمدحسین شاهمیر امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا در خصوص وضعیت فعلی ورزش زورخانه ای در استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: متاسفانه برخلاف سالهای گذشته که آذربایجان شرقی قطب ورزش باستانی بوده است، اکنون اما استانهای دیگر از استان ما پیشی گرفته اند.
او افزود: متاسفانه در حال حاضر برنامه ای که این رشته ورزشی را به حرکت دربیاورد و به طور جدی به آن پرداخته شود، در استان ما انجام نگرفته است.
شاهمیر در خصوص گرایش خردسالان و جوانان به ورزش زورخانه ای، عنوان کرد: بر خلاف تصور عموم که ورزش باستانی را ورزشی برای پیشکسوتان و بزرگسالان می دانند، این ورزش مورد استقبال شدید نوجوانان و جوانان قرار گرفته است.
این مرشد ورزش باستانی با اشاره به امکانات زورخانه باسمنج گفت: این رشته در سال ۸۰ با محدودیت هایی روبرو بود که در همان سال ها درخواستی برای احداث سالن ورزش باستانی در باسمنج داده شد. این سالن که خالی از امکانات و تجهیزات بود، با مشارکت و همکاری پیشکسوتان و هیئت وقت، مجهز به امکانات ورزشی شد.
او با اشاره به ناشناس بودن و مظلوم بودن ورزش زورخانه ای بیان کرد: ورزش قهرمانی این رشته در استان ما نسبت به استانهای دیگر سیر نزولی دارد که در این راستا اهالی ورزش زورخانه ای از مسئولان و بخصوص اداره کل ورزش استان انتظار حمایت و توجه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محل مناسبی برای تمرین نداریم

دوشنبه 24 آذر 1399
حبیب موسی پور امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا در مورد فعالیت رشته اسکیت برد در استان اظهار کرد: ۱۴ سال است که در رشته اسکیت برد فعالیت دارم و علاوه بر من، ۴۰ نفر دیگر نیز در استان در این رشته فعالیت می کنند . او در […]