*وضعیت سهل و سخت مس سونگون در ادامه لیگ برتر فوتسال*

به گزارش تبریز پویا، اگر بخواهیم به وضعیت فعلی تیم فوتسال مس سونگون ورزقان در جدول رده بندی لیگ برتر این رشته اشاره ای کلی داشته باشیم باید بگوییم تیم دوست داشتنی ورزقان در موقعیت دو گانه سهل و سخت قرار دارد؟

در نگاه به جدول رده بندی، فاصله امتیازی 8 ، 9 و 11 امتیازی مس سونگون با تیم های تعقیب کننده (به ترتیب کراپ، گیتی پسند و سن ایچ) می تواند شرایط سهل این تیم در دستیابی به پنجمین عنوان قهرمانی را امکان پذیر جلوه دهد.
صد البته واقعیت به دور از این مهم نیز نیست و بی گمان مسی ها سرنوشت این فصل خود را خودشان بدست دارند و اگر این فاصله امتیازی را حفظ نمایند حداکثر 2 تا 3 هفته مانده به انتهای فصل، با کسب پنجمین مقام قهرمانی، عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران را مجددا باز پس خواهند گرفت.
اما بخش سخت داستان مس برای ادامه فصل چند گزاره مهم دارد که به اجمال آنها را مورد اشاره قرار می دهیم.
اول این که حریف مسی ها در ادامه راه لیگ، تنها خودشان هستند و بس و یکی از سختی های مورد اشاره در تیتر این مطلب را شامل می شود؟
آنجا که اگر کادر فنی و بازیکنان با این تفکر که فعلا با فاصله امتیازی از رقیبان پیش هستیم و مشکلی برای کسب عنوان قهرمانی نداریم به بازی های باقیمانده ورود کنند همین طرز تلقی و تفکر به جهت قطعی فرض کردن قهرمانی، خود آنها را شکست خواهد داد.
پس در گام اول رقیب این تیم شکل نگاه کادر فنی و بازیکنان به اختلاف امتیازی موجود با رقبا می باشد که بایستی تلقی در دسترس بودن قهرمانی بین بازیکنان از میان برداشته شود.
آنها باید خود را در موقعیت تیم های پشت سری فرض کنند و با این تفکر در 9 مسابقه باقیمانده به میدان بیایند که هدفی جز پیروزی ندارند. این مقوله به خصوص در مورد بازیکنان جوانتر که تجربه کمتری دارند به مراتب پر رنگ تر از سایر بازیکنان با تجربه می باشد.
دومین مورد به شرایط بازی های 3 امتیازی و برنامه لیگ در 2 هفته پایانی باز می گردد.
مس همین هفته اگر نتواند سفیر گفتمان را شکست دهد و رقیبان برنده شوند، فاصله امتیازی اش را با تیم های دوم تا چهارم با یک سوم کاهش روبرو خواهد دید.
این در شرایطی است که تنها نماینده شمالغرب کشور در رشته فوتسال، باید طی 2 هفته پایانی با تیم های گیتی پسند و کراپ روبرو شود و تازه شرایط سخت امتیازگیری در دور برگشت را نیز به این فرایند باید افزود؟ چرا که در دور برگشت تمامی تیم ها خطرناک هستند؟ چه تیم های در معرض سقوط که چیزی برای از دست دادن ندارند و چه آنهایی که قدرتهای مدعی کسب عنوان قهرمانی به شمار می آیند.
در بخش سوم به برخی اتفاقات می توان اشاره کرد که همواره در فوتسال بوده و حالا نیز می تواند موضوعیت داشته باشد!
در دور رفت تیم مس تمامی بازی هایش را بعد از ممنوعیت حضور تماشاگران در سالن خالی برگزار کرد اما شاهد بودیم که در دیدار مهم بین گیتی پسند و مس، اصفهانی ها تماشاگرانشان را به سالن آورده و حتی نتیجه ای دور از انتظار را هم به سبب مشکلات داوری و همین جو مساعد سالن به نفع خودشان کسب کردند.
حالا در همین هفته پیش رو نیز به نوعی شاهد از غیب رسیده و در حالی که مس روز پنج شنبه باید میهمان سفیر گفتمان باشد اما 3 تیم دنبال کننده یعنی کراپ، گیتی پسند و سن ایچ 24 ساعت بعد بازی هفته هیجدهم خود را برگزار می نمایند!؟ و بالطبع خبر شکست مس می تواند آنها را با انرژی و نیرویی مضاعف با قصد کاهش اختلاف امتیازی رهسپار بازی هایشان در همان هفته نماید.
حالا سوال این است که چرا باید مس بدون تماشاچی بازی کند اما رقیبان حتی در فینال سنتی لیگ برتر(گیتی-مس) از حضور هوادارنشان بهره مند گردند؟ یا چرا مس در شرایط حساس لیگ یک روز زودتر از سایر رقیبان به میدان برود !! آن هم هر سه مدعی تعقیب کننده که باید یک روز بعد بازی کنند!!
و البته چه تضمینی وجود دارد که در هفته های بعدی شاهد موضوعاتی اینچنینی و تصمیمات ریز اما پر نکته بر علیه مس نباشیم!
تازه این در شرایطی است که نخواهیم از امکانات قضاوت و داوری که بسته به شرایط کمتر کنترل شده رشته فوتسال و در دسترس بودن اعمال رای داورها بر له تیمی یا علیه تیم دیگر نیز به سادگی عبور کنیم.
معتقدیم که تیم داخلی فوتسال مس همانقدر که در چارچوب رختکن و زمین وظایف خاصی دایر بر کسب نتیجه بنابر شرایطی که نوشتیم را دارند، دو برابر آن را تیم مدیریتی و کادر رهبری باشگاه در دفاع از حق تیم در مبادی فدراسیون و کمیته فوتسال عهده دار می باشند تا از بروز وضعیت اجرایی منفی بازی ها بر علیه مس تا پایان فصل و البته کاهش ضریب نفوذ ناداوری ها در کیفیت کار این تیم ممانعت به عمل آورند.

لیگ برتر فوتسال 9 هفته تا پایان را در پیش دارد، زمانی که با تداوم بردهای مس فرصت کمی برای هرگونه حواشی و ایجاد مشکلات در جهت روند موفق مس خواهد بود اما در غیر این صورت در کمتر از چهار هفته می توان شاهد کاهش امتیازات موجود و تزریق تنش و حساسیت به صدر جدول و ایضا بر علیه تیم مس سونگون بود.

نادر عبدل زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وینگر مینابی، مرد بخت‌برگشته تراکتـور

پنج‌شنبه 1 دی 1401
بازیکن مینابی تراکتور در اولین حضورش در ترکیب این تیم موفق به گلزنی شد تا مرد سه امتیازی پرشورها لقب بگیرد.