ژیمناستک نیازمند نگاه ویژه از سوی مسئولان است

حبیب نوظهوری در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا، در خصوص جایگاه و عملکرد رشته ژیمتاستیک در استان، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط بیماری کرونا همه رشته های ورزشی با محدویت رو به رو هستند که ژیمناستیک هم از این قاعده مستثنی نیست.

او افزود: خوشبختانه آقای حمید بخشایی رئیس هیئت ژیمناستیک استان، تاکنون از هیچ تلاشی در جهت ارتقای این رشته دریغ نکرده اند. اما برای اینکه شاهد گسترش و رشد هرچه بیشتر این رشته باشیم، نیازمند حمایت مسئولان و اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم.

نوظهوری با اشاره به اهمیت و جایگاه رشته ژیمناستیک در کل دنیا، عنوان کرد: تمام کشورهای جهان به اهمیت رشته ژیمناستک پی برده اند و کودکان را قبل از مدرسه، وارد رشته ژیمناستیک می کنند.

او ادامه داد: کشور چین در ورزش حرف اول را می زند، چراکه به رشته ژیمناستیک اهمیت می دهد و ورزشکاران آنها معمولا قبل از حضور در هر رشته ای، در ژیمناستیک فعالیت می کنند.

نوظهوری با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان فعال ترین استان کشور در رشته ژیمناستیک مطرح است، گفت: ژیمناستیک در استان از استقبال خوبی روبه رو است، همکاری آموزش و پرورش نیز در جهت گسترش این رشته از مزیت های مهم به حساب می آید.

این مربی ژیمناستیک به حضور بانوان و مشکلات آنها در این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: فعالیت بانوان و آقایان در استان همپای هم است اما محدودیت بانوان برای حضور در میادین بین المللی، به نوعی آنها را برای ادامه فعالیت بی انگیزه می کند و آخرین هدف آنها مربیگری است.

او افزود: موضوع پوشش بانوان ژیمناست در فدراسیون در حال پیگیری است تا آنها بتوانند با پوشش اسلامی در مسابقات بین المللی حضور پیدا کنند.

نوظهوری در خصوص لزوم دقت و آگاهی والدین در انتخاب مربی مجرب برای کودکانشان، عنوان کرد: متاسفانه عدم همبستگی بعضی از مربیان ژیمناستیک می تواند برای هنرجویان این رشته تاثیر منفی داشته باشد. توصیه من به والدین این است در انتخاب مربی و باشگاه با تجهیزات استاندارد دقت کنند تا فرزندانشان آینده ای تضمین شده داشته باشند.

او افزود: برخلاف دیدگاه عموم که اعتقاد بر این دارند که ژیمناستیک تاثیر منفی بر رشد و قد کودکان دارد، گفت: این عقیده درست نیست که ژیمناستیک موجب کوتاهی قد می شود اما در ژیمناستیک کوتاه قدها موفق تر عمل می کنند.

نوظهوری در پایان با قدردانی از رئیس هیئت ژیمناستیک استان بیان کرد: ما ۵۴ فدراسیون ورزشی داریم اما هیچ رئیس فدراسیونی از استان آذربایجان نیست. قبل تر، من کاندیدای ریاست فدراسیون ژیمناستیک بودم اما مسئولان از من حمایت نکرند و حالا درخواست من این است که با حمایت از سرمایه های ورزش استان، موجب حضور این سرمایه ها در راس فدراسیون ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تراکتور فردا برای شادی دل میلیون ها هوادار پرشور می جنگد

جمعه 27 فروردین 1400
به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا و به نقل از رسانه رسمی باشگاه تراکتور، رسول خطیبی در نشست خبری پیش از بازی مقابل الشارجه امارات اظهار کرد: ما بازی به بازی جلو می رویم. الشارجه مربی خوبی دارد و از امتیاز میزبانی نیز بهره می برد. با برنامه ریزی که […]