کراس ترینینگ رشته مکمل تمام ورزش ها است

پویا:گیتی موسوی که به تازگی به عنوان مسئول کمیته کراس ترینینگ استان انتخاب شده است، در گفتگوی اختصاصی با تبریز پویا، در خصوص این رشته بیان کرد: رشته کراس ترینینگ ورزشی ترکیبی از حرکات قدرتی، سرعتی و انعطافی است و تفاوت آن با کراس‌فیت این است که در کراس‌فیت فقط حرکات سرعتی و انعطافی از ورزشهای ژیمناستیک و آمادگی جسمانی و تکنیک های وزنه برداری انجام می‌گیرد که افراد در این زمینه تبحر پیدا می‌کنند اما با کمبود آیتم قدرت مواجه می‌شوند.

او ادامه داد: برعکس این موضوع، در رشته قدرتی پاورلیفتینگ ورزشکاران این رشته چون باید تغذیه خوبی داشته باشند و وزنه های سنگین بزنند، این علت باعث کاهش آیتم سرعت در بدن ورزشکاران این رشته شده و موجب تجمع چربی در بدن آنها شده است. اما در رشته کراس ترینینگ ایرادات این دو رشته برطرف شده است و یک ورزش ترکیبی کامل است.

موسوی در خصوص اینکه چه کسانی می‌توانند در این رشته فعالیت کنند، گفت: در رشته کراس ترینینگ استعداد، سن و علاقه افراد موردنظر بررسی شده و نسبت به آن فعالیت انجام می‌شود. سنین هفت تا ۹۹ سال می‌توانند در این رشته فعالیت کنند، چون ورزشی همگانی بوده و شعار ما “از سلامتی تا قهرمانی با کراس ترینینگ” است.

او افزود: کراس ترینینگ شامل ورزش های هوازی، انعطافی، قدرتی، استقامتی، رزمی، کار با دستگاه های بدنسازی و … است. کراس ترینینگ تقریبا تمامی رشته ها را دربرگرفته و تمامی ورزشکاران با علایق خود می‌توانند وارد این رشته ورزشی شوند. ورزش به همه مردم اختصاص دارد و هر چقدر چالشهای ورزشی افزایش یابد، سلامت جامعه نیز بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تصویب دستورالعمل حمایت از ورزشکاران مدال آور شهر تبریز

چهارشنبه 7 آبان 1399
محمدباقر بهشتی امروز در گفتگوی اختصاصی با تبریز پویا اظهار کرد: در جلسه دیروز شورا به بررسی حمایت از ورزشکاران مدال آور پرداختیم و دستورالعملی مبنی بر حمایت های مادی از این ورزشکاران در این جلسه تصویب شد. او از حمایت های مالی از ورزشکارانی که مدال های المپیک، جهانی […]