کرونا کیفیت آموزشی و همگانی TRX را پائین آورد

میترا نجفی در گفتگو با خبرنگار تبریز پویا درمورد فعالیت کمیته در رشته معلق و TRX در زمان کرونا اظهار کرد: کمیته به صورت رسمی دو دوره مربیگری یا همان دوره های کارگاهی که از طرف فدراسیون مدنظر قرار داشت را برگزار کرد اما متأسفانه دوره های بعدی به دلیل جابجایی فدراسیون برگزار نشد.
او ادامه داد: به دلیل وجود ویروس کرونا و قرنطینه کرونایی و کم شدن ایمنی ناچار شدیم حداقل در هر کلاس 35 نفر پذیرش داشته باشیم که البته امکان برگزاری حضوری کلاس ها هم وجود نداشت و به همین دلیل دوره ها به صورت سمینار آنلاین یا همان وبینار برگزار شد.
مسئول ابزار trx و مدرس این رشته در مورد حمایت های هیئت ورزش های همگانی بیان کرد: در نخستین دوره کارگاهی که برگزار شد، سالن مجهز و اختصاصی پتروشیمی که مختص این رشته است، با کیفیت فوق العاده توسط هیئت در اختیار ما گذاشته شد.
او افزود: با این وضعیت کرونا از هر لحاظ خیلی درگیر شدیم. هم از جنبه آموزشی و هم جنبه همگانی، کیفیت کارمان پایین آمد اما مهمتر از همه اینکه، ما واقعا در مقابل مربی ها حرفی برای گفتن نداریم چراکه هیچ حمایتی درهیچ رشته ای از مربیان نشد.
نجفی عنوان کرد: ما مشکل بیمه داریم و به عنوان یک شغل فعالیت می کنیم. اکثر مربیان در دوران کرونا بیکار شدند. این مربیان درآمد ثابتی ندارند و حتی هزینه رفت و آمدشان نیز تامین نمی شود.
او گفت: از تمامی مربیان که در همه پروژه ها و چالش های مجازی ما همکاری کردند، نهایت تشکر را داریم و شرمنده هستیم که در این وضعیت کرونایی نتوانستیم هیچ حمایتی از آنها داشته باشیم.

رشته TRX تمرینات معلق تمام رشته هایی است که گرانیگاه بدن را به صورت آویزان قرار می دهد. هر فردی اگر تا به حال ورزش نکرده باشد نیز می تواند زیر نظر مربی این حرکات را انجام دهد. اگر TRX به عنوان الگوی اصلی این تمرینات در نظر گرفته شود، بند TRX با یک نقطه به تکیه گاه متصل است. وقتی که فرد روی پاهای خود به حالت شیب دار و آویزان بند را نگه می دارد اگر بند حرکت کند گرانیگاه بدن جابه جا می شود و این باعث حفظ تعادل می شود. TRX از لحاظ جنس یک بند باز است که وقتی به تکیه گاه وصل می شود، با خیال آسوده درصدی از وزن بدن را به صورت شیب دار تحمل می کند و افراد می توانند برای اجرای یکسری از حرکات مادر و پایه از آن کمک بگیرند.
بند TRX سبک و قابل حمل است و به اندازه یک باشگاه متحرک برای فرد مفید خواهد بود. با این وسیله می توان تمام حرکات ورزشی را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نایب قهرمانی سجاد هاشمی در رقابت های داخل سالن ترکیه

یکشنبه 19 بهمن 1399
به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، سجاد هاشمی دونده دوهای سرعت کشورمان که برای برپایی اردوی آماده سازی به منظور شرکت در رقابت‌های گزینشی بازی‌های المپیک توکیو در کشور ترکیه به سر می‌برد،امروز با شرکت در رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی داخل سالن در این کشور، در ماده ۴۰۰متر با […]