کوهنوردی به آموزش جدی و اصولی نیاز دارد

سعید میرزایی در گفتگوی اختصاصی با تبریز پویا در خصوص رشته کوهنوردی بیان کرد: این رشته سختی های مربوط به خود را دارد و کسانیکه علاقمند هستند در این رشته فعالیت کنند، باید به طور جدی و اصولی آموزش ها و دوره های لازم را طی کنند.
او افزود: در رشته کوهنوردی برای تکرار خطا جایی وجود ندارد، چراکه اولین خطا می تواند آخرین خطا باشد. تامین هزینه های کوهنوردی و همچنین خطرات طبیعی از جمله سختی های این رشته است.
کوهنورد حرفه ای استان در خصوص سوابق خود بیان کرد: چهار صعود برون مرزی بالای هفت هزار و هشت هزار به قله های لنین، کروژنویسکایا، قله سامانه و خان تنگری از مهم ترین صعود های من است.
او با اشاره به اینکه صعود به قلل بالای هشت هزار متر بدون اکسیژن برابر با کسب مدال طلای جهانی است، عنوان کرد: قله لوتسه با ارتفاع هشت هزار و ۵۱۶ متر در هیمالیای از دیگر صعودهای مهم من محسوب می شود.
میرزایی گفت: رشته کوهنوردی در استان آذربایجان شرقی با توجه به پتانسیلی که دارد، نیازمند توجه و حمایت اداره کل ورزش استان و مسئولان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دعوت مسئول امور باشگاه های تبریز از شهروندان برای شرکت در چالش سلامتی

پنج‌شنبه 1 آبان 1399
ناصر تقی زاده امروز در گفتگوی اختصاصی با تبریز پویا در خصوص چالش سلامتی که دعوت به آن اخیرا آغاز شده، اظهار کرد: طی نامه ای از طرف فدراسیون ورزش های همگانی به آقای صادقی، من از طرف دبیر هیئت ورزش های همگانی استان آقای متقی فرد، به شرکت در این […]