آذربایجان شرقی می تواند تیم های زیادی در قالب دانشگاه آزاد داشته باشد/ تیم دوچرخه سواری با بومی ها قهرمان لیگ برتر شد

به گزارش خبرنگار تبریز پویا، ایوب بهتاج در جریان امضای تفاهمنامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه ما همکاری نزدیکی با دانشگاه آزاد واحد تبریز داریم و در این راستا از موافقت دکتر لشکری مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد مبنی بر تیمداری واحد تبریز در رشته دوچرخه سواری تشکر می کنم.

او ادامه داد: حضور آقایان دکتر هاشم کندی، هوشیار، دکتر محمدپور و وحیدی مهر در دوچرخه سواری موجب شد تا تیم دانشگاه آزاد بدون هزینه های چندانی، با ساختاری منسجم رتبه نخست لیگ دوچرخه سواری را به دست بیاورند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد: اعضای تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد واحد تبریز همین بچه های تبریز و مشکین شهر و اردبیل هستند که ما اجازه ندادیم به شهرهای دیگر بروند. همین ها به تیم تبریز آمدند و با تیمی بومی توانستند قهرمان لیگ برتر شوند.

او گفت: تیم شیرجه آذربایجان شرقی هفت سال متوالی قهرمان لیگ برتر کشور شده است. در این تیم ما یک غیر بومی هم نداریم و هر پنج نفر تیم از استان آذربایجان شرقی هستند و جالب است که در سال 98 فقط با 60 میلیون تومان قهرمان لیگ برتر کشور شدند.

بهتاج گفت: ما در بدمینتون تیم سه نفره بانوان که هر سه از استان بودند، با کمتر از 50 میلیون قهرمان لیگ برتر شدند. می دانیم که به لحاظ اقتصادی شاید دانشگاه آزاد وضعیت 10 سال قبل را ندارد اما اعتقاد داریم تیم هایی که در استان داریم ظرفیت آن را دارند که با بازیکنان بومی قهرمان مسابقات مختلف شوند.

او افزود: در تکواندو، ما در میانه هفت قهرمان جهان و بازی های آسیایی را داریم که در قالب تیم های دیگر فعالیت می کنند. کاپیتان تیم شیرجه آذربایجان شرقی16 ساله است که قهرمان بزرگسالان کشور شده است که اینها را نیز می توانیم در قالب مدارس سما پرورش بدهیم تا در تیم دانشگاه آزاد به ورزش خود ادامه بدهند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به پتانسیل میزبانی استان در مسابقات دانشگاه آزاد، اظهار کرد: ما استادیوم 70 هزارنفری یادگار امام (ره) و سالن شش هزار نفری پورشریفی را داریم و می توانیم بهترین فضاها را در اختیار مسابقات سراسری دانشگاه آزاد قرار دهیم.

او گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت این را دارد که دانشگاه آزاد واحد تبریز علاوه بر دوچرخه سواری دیگر رشته ها را نیز پوشش بدهد و ما آماده میزبانی از طرف این دانشگاه هستیم تا اداره کل برگزاری آن را به عهده بگیرد بدون اینکه دانشگاه هزینه ای بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نگاه به دوچرخه سواری باید متفاوت باشد

سه‌شنبه 21 بهمن 1399
رسول هاشم کندی به گزارش خبرنگار تبريز پويا امروز با قدردانی از دانشگاه آزاد بابت تیمداری در رشته دوچرخه سواری اظهار کرد: دوچرخه سواری یکی از رشته هایی است که هم در بعد قهرمانی و هم در بعد همگانی حرف برای گفتن دارد و علاوه بر آن، در بحث سلامت […]