كاظم قبادى در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبرى تبريز پويا اظهار کرد: پيشرفت قابل توجهی در اين نوع از آموزش در كشور در دوران كرونايى حاصل شد كه در دوران پسا كرونا مي تواند كمك حال جامعه تحصيلكرده كشور شود.
وی افزود: با بهينه سازى فضاى مجازى و رفع ايرادات جزيى آموزش مجازى و تقويت نقاط قوت اين سبك از آموزش، شركت در دوره هاى مختلف را با حذف فاكتور هايى از جمله بعد مسافت و يا تنظيم ساعت كلاس ها و برنامه هاى شخصى مي توان براى اقشار جامعه فراهم كرد.
قبادى از تاثيرات منفى آموزش از راه دور نیز به عدم آشنايى برگزاركنندگان و شركت كنندگان با بسترهاى اين نوع از آموزش كه تاثيرگذار بر كيفيت اين دوره ها است، اشاره كرد.
وی گفت: اگر بتوانيم مباحث سخت افزارى و نرم افزارى را بروزرسانى و ايرادات جزيى را برطرف كنيم، مي توانيم بگوييم به دستآورد بزرگى دست يافته ايم.
این مدرس دانشگاه در خصوص معايب آموزش مجازى گفت: سخنرانى مدرس به صورت متكلم وحده ايراد بزرگى است كه به اين دوره ها وارد است. طراحى اپليكشينى كه دانشجو و هنرجو به صورت فعال و پويا در كلاس حضور داشته باشند، يكى از موارد قابل اشاره در رفع ايراد اين نوع از آموزش است.