بازسازی پیست سهند و پیگیری ورزش همگانی در پیست پیام

به گزارش تبریز پویا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، حسن دباغی نژاد با اشاره به اینکه رسالت اداره کل ورزش و جوانان استان در توسعه رشته‌های مختلف ورزشی و ایجاد زیرساخت‌ها است، گفت: در راستای این امر، هیئت اسکی استان پیگیر مطالبه به‌‌حق اسکی‌بازان استان برای آماده‌سازی و بهسازی پیست اسکی سهند است و رئیس هیئت اسکی استان جلسات متعددی با مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان در حضور مدیران‌عالی استان به ‌ویژه استاندار محترم و معاونانشان را برگزار کرده تا ورزشکاران و علاقه‌مندان اسکی استان بتوانند از این پیست استفاده کرده و آمادگی فنی خود را حفظ کنند.

او نقش بخش خصوصی در اسکی را پررنگ دانست و افزود: هزینه‌های نگهداری و تجهیز یک پیست استاندارد اسکی، از توان هیئت ورزشی خارج است و به دلیل عدم تأمین بودجه کافی، ورود بخش خصوصی به این حوزه مؤثر خواهد بود، اما متأسفانه تشریفات قانونی این امر هم طولانی شده است. این در حالی است ‌که در این زمان در استان‌های هم‌جوار سه پیست استاندارد احداث‌شده که یکی از آن‌ها به محل تمرینات اسکی‌بازان آن استان و استان‌های مجاور تبدیل شده است.

دبیر هیئت اسکی استان گفت: اسکی‌بازان استان آذربایجان شرقی هم مجبور به استفاده از پیست‌های استان‌ها و کشورهای همسایه هستند که با بازگشایی پیست اسکی سهند می‌توانیم علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور و منابع مالی از استان، با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در استان، شاهد رونق اقتصادی در این بخش باشیم.

دباغی نژاد با اشاره به وقفه‌ای که در چند سال اخیر جهت شرکت اسکی‌بازان استان در مسابقات کشوری ایجاد شده، گفت: با حمایت‌های معاون محترم ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان و به رغم حضور تیم های بزرگسالان و تیم های پایه در اردوهای آماده‌سازی هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان در سال 98 به دلیل شیوع بیماری کرونا مسابقات تقویم ورزشی فدراسیون اسکی برگزار نشد و با توجه به ادامه تمرینات بدن‌سازی تیم های استان، در صورت رفع مشکل ویروس کرونا و برگزاری مسابقات در سال 99، هیئت اسکی استان اعزام ورزشکاران به مسابقات را در اولویت کاری خود دارد.

او ادامه داد: پیست اسکی پیام واقع در دامنه‌ کوه میشو شهرستان مرند یکی از قدیمی ترین پیست های آموزشی کشور بوده که از دیرباز محل تمرین اسکی‌بازان استان است و برای فعالیت علاقه‌مندان در فصل پیش رو بازگشایی خواهد شد.

دبیر هیئت اسکی استان گفت: برنامه هیئت اسکی استان برای سال 1399 پیگیری ورزش همگانی و استعدادیابی گروه های سنی مختلف به‌خصوص سنین پایه در پیست اسکی پیام است. همچنین با توجه به پتانسیل مربیان اسکی استان که از بهترین و فنی‌ترین مربیان کشور هستند، همچون گذشته با پرورش اسکی بازان مستعد استان، اسکی آذربایجان شرقی را به جایگاه واقعی‌اش ارتقاء خواهند داد. مربیان اسکی امسال نیز با گذراندن دوره‌های بازآموزی فدراسیون و ارتقای مربیگری، راه حضور در تیم‌های کشور را هموارتر خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیست اسکی پیام، آماده برپایی اردوها و مسابقات کشوری

سه‌شنبه 18 آذر 1399
به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، در نشست محمد باقر هنربر رئیس هیئت اسکی استان با ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی پیرامون شرایط هیئت اسکی و پیست های استان آذربایجان شرقی بحث و تبادل نظر شد. در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی […]