برای ملی پوش شدن ورزشکاران استان برنامه ریزی داریم

نویسنده: امیر نصیر پور
فرامرز رنجکش در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: هیئت سه گانه استان تمرینات خود را در سال ۱۴۰۰ شروع کرده و این تمرینات در استخر خصوصی انجام می شود که آقایان به طور منظم و متوالی هفته ای سه بار و بانوان هفته ای دوبار در حال تمرین هستند. تمرینات رشته دو نیز هفته ای دوجلسه برای آقایان و یک جلسه برای بانوان در نظر گرفته شده است و در مجموع ورزشکاران تری اتلون کل هفته را در حال تمرین هستند.

او ادامه داد: اولین دوره مسابقات آکواتلون کشوری رده جوانان در قم اوایل خرداد برگزار شد که آذربایجان شرقی مقام اول مسابقات تیمی را برای اولین بار در سطح کشور کسب کرد. دومین مسابقات، مسابقه آکواتلون بانوان بود که باز هم بعد از ۱۵ سال اولین بار در سطح کشور مسابقاتدو و شنای بانوان برگزار شد که این مسابقات در تهران و در چهار گروه سنی، نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید بزرگسالان برگزار شد که مدال طلای انفرادی رده سنی نوجوانان، مقام سوم تیمی نونهالان، مقام دوم تیمی نوجوانان و مقام سوم تیمی بزرگسالان را در این مسابقات کسب کردیم.

رنجکش گفت: سومین برگزاری از طرف فدراسیون سه گانه، مسابقات آکواتلون آقایان بود که باز هم برای اولین بار در رده های سنی نونهالان و نوجوانان به میزبانی استان آذربایجان شرقی در سد امند شبستر برگزار شد. در این میزبانی بیش از ۱۲۰ نفر و ۱۶ استان حضور داشتند، که توانستیم در این مسابقات مدال نقره انفرادی گروه سنی نونهالان و مدال برنز رده سنی نوجوانان را بدست آوریم. همچنین کاپ قهرمانی تیمی نوجوانان و مقام دوم تیمی نونهالان در این مسابقات به استان آذربایجان شرقی تعلق گرفت.

او در خصوص مسابقات اخیر تری اتلون در سد امند اظهار کرد: در این مسابقات در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان میزبان مسابقات قهرمان کشوری ۱۴۰۰ بودیم. فدراسیون سه گانه امسال از چهار مسابقات برگزار شده، دو دوره آن را به میزبانی آذربایجان شرقی و سد امند داد.

رییس هییت سه گانه استان افزود: این مسابقات آخرین مسابقات سه گانه کشور محسوب می شود که نفرات برتر آن به رقابت‌های قهرمانی آسیا در قرقیزستان اعزام خواهند شد و امیدوارم از ورزشکاران استانمان هم بتوانند در این مسابقات آسیایی حضور داشته باشند.

او گفت: به علت موقعیت جغرافیایی استان و سردی هوا و آب سد امند از ماه بعد نمیتوانیم مسابقات سه گانه را در استان برگزار کنیم و سعی خواهیم کرد مسابقات دواتلون در رده های مختلف آقایان و خانمها را میزبانی کنیم و امیدواریم شاهد قهرمانی ورزشکارانمان در این مسابقات باشیم.

رئیس هیئت سه جانه استان در خصوص برنامه های این هیئت در سال جاری افزود: از روزی که هیئت سه گانه استان را تحویل گرفتیم، برنامه های یکساله تا پنج ساله در نظر داشتیم که متاسفانه اپیدمی کرونا ما را با مشکلات زیادی مواجه کرد و تمامی برنامه ها را به تعویق انداخت. بخصوص از لحاظ استعدادیابی و جذب نیرو که بدون استخر این امکان را نداشتیم، اما به لطف خداوند و با کمک اداره ورزش و جوانان توانستیم عناوین قهرمانی را که در شان استان آذربایجان شرقی است، حفظ کنیم.

رنجکش عنوان کرد: همچنین با برنامه ریزی و هماهنگی برای تمرین ورزشکاران، در تایمهای تیمی روزانه، نفراتی را برای اردوهای تیم ملی پرورش خواهیم داد تا بتوانند در قالب تیم ملی برای استانمان افتخار آفرینی کنند.

او در خصوص اطلاع رسانی برگزاری کلاسهای این هیئت گفت: سایت هیئت سه گانه استان آذربایجان شرقی به آدرس 3tabriz.ir طراحی شده است و بزودی تمامی اطلاعات روزانه و ماهانه در این سایت قرار خواهد گرفت و ورزشکاران میتوانند نظرات خود را در این سایت به اشتراک بگذارند. همچنین کلاس ها و دوره های آموزشی به صورت آنلاین از طریق این سایت برگزار خواهد شد.

رنجکش در ارتباط با برگزاری دوره های آموزشی این هیئت ادامه داد: دو هفته پیش توانستیم یک دوره کلاس داوری درجه سه تری اتلون را با حضور ۳۷ نفر برگزار کنیم و ماه آینده در نظر داریم کلاس مربیگری درجه سه آقایان و کلاس داوری درجه سه آقایان و بانوان برگزار کنیم که از سایت اطلاع رسانی و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ورزشکاران دور مکمل ها خط بکشند/ دلگیری از بی توجهی مسئولان!

دوشنبه 1 شهریور 1400
امروز را اختصاص دادیم به گفتگو با قهرمانی که به خوبی آموخته تا با تواضع راه و رسم قهرمانی را طی کند. آرش سلیمی متولد اردیبهشت ۱۳۶۸ در شهرستان مراغه، از سال ۱۳۸۸ ورزش حرفه ای را در باشگاه پهلوان محمود سلیم زاده آغاز کرده و در سال ۱۳۹۹ به […]