ورزشکاران دور مکمل ها خط بکشند/ دلگیری از بی توجهی مسئولان!

امروز را اختصاص دادیم به گفتگو با قهرمانی که به خوبی آموخته تا با تواضع راه و رسم قهرمانی را طی کند.
آرش سلیمی متولد اردیبهشت ۱۳۶۸ در شهرستان مراغه، از سال ۱۳۸۸ ورزش حرفه ای را در باشگاه پهلوان محمود سلیم زاده آغاز کرده و در سال ۱۳۹۹ به صورت حرفه ای عضو تیم ملی شده است.
از زبان خود او سوابق ورزشی و کسب عناوین قهرمانی اش را می‌خوانیم:
مدال طلا و کمربند پهلوانی قویترین مردان ایران را برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ برای استان آذربایجان شرقی کسب کردم و رکورد جهان در آیتم کنده قدرتی را که این رکورد دست یک ورزشکار انگلیسی بود، شکستم و می توانم بگویم اولین ایرانی بودم که توانسته بود این رکورد را بشکند.
مدال نقره مسابقات قویترین مردان جهان در امارات در وزن ۱۰۵ کیلوگرم را در سال ۱۴۰۰ به دست آوردم و با اینکه پاورلیفتینگ رشته تخصصی ام نیست، اما در مسابقات جام باشگاه های جهان توانستم مدال نقره را کسب کنم.
در مهر ماه آینده نیز رکوردگیری جهان در کشور امارات برگزار خواهد شد که امیدوارم پیروز این میدان شوم.

پیامی برای علاقمندان به این ورزش

هر کسی میتواند علاقه ای به رشته های ورزشی داشته باشد و مطمئنا در این راستا افرادی که دوست دارند در رشته مورد علاقه خود فعالیت کنند بی شک از قهرمانان آن رشته تاثیر و الگو می پذیرند.
در این مورد نظر آرش سلیمی را جویا میشوم و پیامی که می تواند به جوانان علاقمند به این رشته داشته باشد را می پرسم.
او می گوید: برای جوانانی که دوست دارند در ورزش قویترین مردان فعالیت کنند، باید بگویم این رشته به معنای کامل زجر کشیدن است و قطعه بندی اندامهای بدن است، این ورزش درسی که به آدم میدهد این است که باید هدفمند بود وبرای رسیدن به هدف جنگید.

مصرف مکمل ها و تاثیر آن در ورزشکار

امروز با مصرف بی رویه مکمل ها و گاها تبلیغات نادرست در این راستا خیلی از افراد دچار سردرگمی شده اند، نظر قهرمان قویترین مردان را در این مورد می پرسم و در جواب می گوید:
در حقیقت این را بگویم که این سخن که به ورزشکاران پیشنهاد میشود دور مصرف مکمل ها خط بکشند تبدیل به کلیشه و شعار شده است. اما در مورد خودم می گویم اعتقادی به مصرف مکمل ها ندارم و داشتن تغذیه مناسب و استراحت و برنامه ریزی فوق حرفه ای را بهترین سبک ورزش حرفه ای میدانم، مکمل ها چیزی جز عوارض برای ورزشکاران به همراه ندارد.

خواسته ای از مسئولان

مطمئنا ورزشکاران همیشه صحبتهایی با مسولان داشته و دارند نقش رسانه ها در بازتاب انتقاد و پیشنهاد ورزشکاران خیلی مثمر ثمر خواهد بود.
آرش سلیمی در این مورد می گوید: من خودم را کوچکتر از آن میدانم که انتقادی به مسئولان داشته باشم.
با وجود اینکه من عنوان دار شش مدال کمیاب تاریخی برای استان آذربایجان شرقی هستم اما تاکنون مسئولی حتی برای یک تجلیل خشک و خالی اقدامی انجام نداده است و از این بابت خیلی دلگیر هستم، تنها خواسته ام این است از طرف مسئولین شغلی آبرومندانه داشته باشم تا بتوانم حداقل نیازهای این رشته ورزشی از قبیل درمان و غیره را برطرف کنم.
فرصت را غنیمت می‌شمارم و از رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان مراغه آقای مهدی نوایی تشکر و قدردانی می‌کنم که هیچ وقت حمایتهای معنوی اش را از من دریغ نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بزرگترین آرزویم پوشیدن لباس تراکتور و تیم ملی است

چهارشنبه 3 شهریور 1400
ابوالفضل رادفر در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا گفت: مدتی است که دوران خدمت و حضورم در تیم عقاب تهران تمام شده اما چند ماه قبل از آن تمریناتی با مربیم داشتم و طبق برنامه ای که دارم هفته ای سه بار باتوپ ووزنه و هوازی تمرین میکنم تا […]