برگزاری دومین جشنواره ملی شوسواره در اهر

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: دومین جشنواره ملی شوسواره با حضور ۶۰ سوارکار از سراسر کشور در اهر برگزار شد.

به گزارش تبریز پویا،آقای آل هاشم  در  جشنواره ملی شوسواره در اهر گفت: در حوزه ورزش اسب سواری اقدامات ارزشمندی در مناطق عشایری استان آذربایجان شرقی انجام شده است و در سال‌های اخیر به رونق اسب سواری در شهرستان‌ها و به ویژه در مناطق عشایری استان توجه ویژه‌ای شده و امیدواریم این پیشرفت و توسعه با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها و برنامه‌ها گسترش پیدا کند.

آقای آل هاشم همچنین برگزاری جشنواره شوسواره شهرستان اهر را فرصتی مناسب برای برپایی آلاچیق‌های عشایری در راستای معرفی و عرضه غذا‌های سنتی، توانمندی‌ها و تولیدات عشایری منطقه ارسباران مهم برشمرد و افزود: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها که در کنار آن می‌توان محصولات عشایر را معرفی و عرضه کرد بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اسلامی  گفت: اسب سواری در وجود و ریشه منطقه ارسباران از دیرباز بوده است.

آقای محرم‌زاده تقویت و رونق رشته سوارکاری در منطقه ارسباران را بسیار با اهمیت برشمرد و اضافه کرد: در دین اسلام به این رشته پرشور بسیار تاکید شده و امیدواریم هرروز بر رونق این رشته پرطرفدار ورزشی توجه ویژه شود.

وی گفت: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها باعث شور و نشاط جمعی در بین مردم می‌شود که امیدواریم این جشنواره‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

فرماندار اهر نیز در این مراسم بر لزوم برگزاری فستیوال‌های ورزشی از جمله جشنواره ملی شو اسب سواری با هدف گسترش گردشگری ورزشی در این شهرستان و منطقه ارسباران تاکید کرد.

آقای غنی‌زاده گفت: با توجه به جغرافیا و موقعیت منطقه ارسباران که برای پرورش اسب‌های اصیل بسیار حائز اهمیت بوده و هست برگزاری اینگونه جشنواره‌ها می‌تواند به رشد و توسعه این رشته ورزشی کمک نماید.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر نیز در این مراسم گفت: دومین جشنواره ملی شوسواره و نمایش اسب‌های اصیل با حضور ۲۰ هزار نفر جمعیت برگزار شد.

آقای جانپور افزود: در این دوره از مسابقات ۶۰ سوارکار از شش استان کشور حضور داشتند که اسب‌های اصیل خود را به نمایش گذاشتند.

وی اظهار کرد: در هفته تربیت بدنی و ورزش برنامه‌ها و همایش‌های مختلف استانی و شهرستانی خواهیم داشت که مهمترین آن همایش ماهیگیری و کوهپیمایی استانی و همایش پیاده‌روی شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر همچنین از برگزاری سومین دوره جشنواره ملی شو اسب سواری در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود: با توجه به مکان‌یابی محل کورس اسب‌سواری در اهر بزودی شاهد برگزاری آن در راستای گسترش گردشگری ورزشی و معرفی منطقه خواهیم بود.

در این جشنواره که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرکل امور عشایری، مدیرکل جهاد کشاورزی و معاونین استان و آحاد مردم برگزار شد علاوه بر اهدای لوح سپاس و جوایز به اسب سواران قهرمان از عشایر نیز با لوح سپاس تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازی تیم تراکتور فردا در اراک

چهارشنبه 12 مهر 1402
ازهفته هفتم لیگ برتر فوتبال تیم تراکتور، فردا ازساعت ۱۷:۱۵ دقیقه در اراک مقابل تیم آلومینیوم صف آرایی می‌کند.