برگزاری کارگاه بادی پامپ در استان پس از اتمام کرونا

بابک بازه در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: ورزش بادی پامپ موجب تقویت سیستم ایمنی افراد شده و به‌دلیل مهیج بودن، این رشته مشارکت بیشتر علاقه مندان را در پی دارد. این ورزش علاوه بر تاثیرات فیزولوژیک در هر رده سنی می تواند از بُعد روحی و روانی نیز افراد را تقویت کند.

او ادامه داد: طی ماه های اخیر و به واسطه تلاشهای خانم سمیه قادری رئیس کمیته کشوری، ایروپامپ و بادی پامپ در رسانه های مختلف به عموم افراد معرفی شد که این موضوع نوید روزهای خوب برای همگانی کردن این رشته را می دهد.

مسئول کمیته ایروپامپ آذربایجان شرقی بیان کرد: بعد از پاندمی کویید ۱۹ شاهد تعطیلی باشگاه های ورزشی بودیم و این موضوع لطمه بزرگی برای مربیان وباشگاه‌داران زده است و متاسفانه تمهیدات لازم در این باره اندیشیده نشده و باعث تعطیلی بسیاری از باشگاه ها شده است.

این فیزیولوژیست با بیان اینکه فعالیت ورزشی با تربیت جسم و روح در ارتباط است، افزود: تنها تفاوت فعالیت بدنی و ورزش، در منسجم بودن و هدفدار بودن آن است که موجب ترشح بعضی هورمونها نظیر اندورفین و در نتیجه باعث شادی فرد می شود. ورزش یک داروی رایگان است که در اختیار افراد  قرار دارد.

بادی پامپ نوعی ورزش قدرتی – استقامتی است که در یک برنامه ۶۰ دقیقه ای تمام عضلات را درگیر می کند. این رشته در سال ۱۹۹۹ توسط شخصی بنام فیلیپ میلز در کشور نیوزلند پایه گذاری و در سال ۱۳۹۰ به فدراسیون آمادگی جسمانی ایران معرفی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

باسمنج پتانسیل بالایی در ورزش دارد/ تکمیل زورخانه پوریای ولی با حمایت شورا و شهرداری

شنبه 29 آذر 1399
ناصر تقی زاده امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا با اعلام مطلب فوق، اظهار کرد: باسمنج یکی از قطب های ورزش باستانی و زورخانه ای است و خوشبختانه یکی از زیباترین زورخانه های استان در این منطقه احداث شده است. او ادامه داد: البته زورخانه پوریای ولی باسمنج […]