بوکس با دیگر رشته های رزمی متفاوت است

مصطفی خانی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا در خصوص رشته بوکس، اظهار کرد: رشته بوکس از دیگر رشته های رزمی متفاوت است، بسیاری از افراد بوکس را پر آسیب می دانند، در حالی که مستندات علمی به این نتیجه رسیده که اینگونه نیست. بوکس یک هنر است و قدرت تمرکز و تفکر از عوامل موثر موفقیت در این ورزش است.

او افزود: بسیاری از افراد، کیک بوکس یا فول کنتاکت و دیگر رشته های مشابه را با بوکس یکی می دانند، اما اینها با بوکس تفاوت دارند.

رئیس هیئت بوکس عنوان کرد: وجه تمایز دیگر این رشته با سایر رشته های ورزشی، سن قهرمانی است که یک بوکسور می تواند حتی تا ۴۰ سالگی نیز در سطح قهرمانی حضور داشته باشد.

او با بیان اینکه پتانسیل بوکس در استان بالاست، اظهار کرد: تبریز اولین شهر در ایران است که ورزش بوکس در مدرسه مموریال آموزش داده شده است. مرحوم آرش عباسی و احمد پورافتخاری از جمله نفرات مطرح و نامدار این رشته هستند که در بازیهایی آسیایی عنوان قهرمانی را کسب کرده بودند.

خانی در پایان به تاثیر کرونا بر عملکرد هیئت اشاره کرد و گفت: افراد فعال در ورزش بوکس در استان به 1500 نفر می رسد اما متاسفانه با شیوع بیماری کرونا فعالیت آنچنان مهمی در این رشته انجام نگرفته است. چالشهای تمرین در خانه و مسابقات مجازی شادو و میت زنی دراین دوران برگزار شده و در حال حاضر با رعایت پروتکل های بهداشتی و نفرات محدود، بازیکنان به تمرینات خود ادامه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خوشحالی مردم و سربلندی کشورم انگیزه ام را بیشتر کرده است

جمعه 24 بهمن 1399
مهدی پرویزی در گفتگو با خبرنگار تبریز پویا گفت: از روز سه شنبه تمرینات تیم ملی بوکس کشورمان برای دیدار تدارکاتی با تیم قدرتمند آذربایجان آغاز می شود و من نیز در این اردو حاضر خواهم بود. او ادامه داد: انگیزه زیادی برای حضور موفقیت آمیز در تیم ملی دارم […]