تراکتور در بازی با مس استرس داشت/ منصوریان باید ضعف های تاکتیکی را برطرف کند

بختیار حسین زاده امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تبریز پویا در خصوص بازی تراکتور و مس رفسنجان اظهار کرد: با توجه به شرایط جدول، تیم تراکتور از لحاظ روحی روانی و از لحاظ شخصیتی نیاز به برد در این بازی داشت و طبیعتاً این موضوع، استرس تیم تراکتور را بالاتر برده بود. باخت یا تساوی در این بازی باعث می شد کل تیم اعم از کادر فنی، کادر مدیریتی و بازیکنان زیر سوال برود. همچنین نتیجه ای غیر از پیروزی در بازی با مس، موجب می شد تا انتظارات هواداران برآورده نشود و در نتیجه اعتماد به نفس تیم پایین می آمد و باعث بالا رفتن استرس در آنها می شد.

 

او در خصوص تاکتیک بازی تیم تراکتور در این مسابقه بیان کرد: تیم تراکتور در دیدار با مس تغییر تاکتیک داده و با چهار دفاع بازی کرد. سیستم 4-3-3 و وجود چهار مدافع، سه هافبک و سه فوروارد، با جابجایی هایی که صورت می گرفت در بعضی دقایق با تغییر مواجه می شد.

 

این کارشناس برجسته فوتبال تبریز با اشاره به نتایج اخیر تیم مس رفسنجان و وضعیت نامطلوب این تیم در انتهای جدول، گفت: با توجه به شرایط بد مس رفسنجان در جدول، این تیم در بازی با تراکتور به دنبال برد بود. آنها میزبان این بازی بودند و چمن مصنوعی نیز به نفع آنها بود چون در این زمین تمرین کرده اند و در سوی مقابل این امر به ضرر تیم تراکتور بود و به کیفیت و عملکرد بازی آنها تاثیر گذاشته بود.

 

حسین زاده اظهار کرد: در نیمه اول تقریبا بازی پایاپای بود و در بعضی دقایق موقعیت های مس خطرناک تر از تراکتور بود و این در حالی بود که فرصت های گلزنی تراکتور روی شروع های مجدد و یا ضربات ایستگاهی ایجاد می شد. چیزی که بیشتر به چشم آمد، کار خوب گروه آنالیز تیم مس رفسنجان بود که تیم تراکتور را خوب آنالیز کرده بودند و فراز امام علی بلند قامت را در سمت چپ و در جایی که میلاد فخرالدینی ریزنقش حضور دارد، قرار داده بودند تا با ارسال های زودهنگام به نقطه کور، دروازه تراکتور را تحت فشار قرار دهند.

 

او افزود: در مقابل این تاکتیک مس، متاسفانه از طرف تراکتور عکس العملی دیده نشد تا این تاکتیک را تشخیص داده و در نقطه کور تغییراتی انجام دهند. مدافعان تراکتور در موقع صاحب توپ بودن حریف، سریع جمع نمی‌شدند و بخاطر اینکه تراکتور نیاز به حمله داشت، سمت راست خط دفاعی این تیم بسیار خلوت بود.

 

این آنالیزور فوتبال بیان کرد: در نیمه دوم، دو تیم و بخصوص تراکتور بازی پر استرسی را به نمایش گذاشتند. فاصله خطوط سه گانه یا چهار گانه تراکتور خیلی زیاد و شاید بالای ۵۰ متر بود و این باعث می شد که فضاهایی بین خطوط ایجاد شده و با توجه به اینکه هافبک های کناری تیم مس رفسنجان جمع تر بازی می کردند، پشت هافبک های دفاعی تیم تراکتورسازی قرار داشتند. با این شیوه تیم مس چند موقعیت خطرناک روی دروازه تراکتور ایجاد کرد که بر این اساس لازم است تا آقای منصوریان تاکتیک های زیادی را در بازیهای بعدی انتخاب کند تا بتواند این خلأ ها را با شیفت طولی و عرضی حل کند.

 

او گفت: چیزی که در بازی تیم تراکتور زیاد به چشم می خورد، عدم سختگیری بازیکنان در ضربات مجدد و ضربات ایستگاهی حریف بود و حتی پرتاب اوت های حریف را سهل می گرفتند. امیدوارم در بازیهای بعدی که البته سخت تر از بازی با مس خواهد بود و به اصطلاح دروازه ها نیز کوچک تر خواهد شد، این موارد بررسی و رفع شود تا تراکتور در خور شان هواداران و فوتبال تبریز بازی کند و به زودی به جایگاه واقعی خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مسئول بسیج ورزشکاران سپاه تبریز معرفی شد

جمعه 14 آذر 1399
به گزارش تبریز پویا به نقل از خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسئول ورزشکاران آذربایجان شرقی در جلسه معرفی مسئول بسیج ورزشکاران سپاه تبریز، اظهار کرد: مسئولان و مدیران ورزشی خودشان نیز باید علاقمند و متخصص حوزه ورزش باشند. امیر علیزاده با بیان اینکه مدیران ورزشی و مسئولان باید به […]