جشنواره هدف باعث شناخته شدن ورزشکاران بین مردم شده است

به گزارش تبریز پویا، زهرا نعمتی با بیان اینکه شهر تبریز قطب کوهنوردی ایران است، اظهار کرد: آقای عظیم قیچی ساز در ایران نخستین فاتح ۱۴ قلل هشت هزاری جهان است که با راهنمایی های آقای قیچی ساز من نیز نخستین بانوی کوهنورد در شمالغرب کشور و دومین زن در ایران موفق به صعود قله ماناسلو هشتمین قله جهان به ارتفاع هشت هزار و ۱۶۳ متر از رشته کوه‌های هیمالیا شده و آورنده‌ مدال طلای کوهنوردی جهان در ایران شدم.

او با تاکید بر اینکه انجام کارهای بزرگ عشق می‌طلبد نه قدرت، افزود: کوهنوردی آغوش طبیعت است و می توان خداوند را در شکوه و عظمت طبیعت حس کرد و من این انرژی را از عشق به خدا و طبیعت بدست می‌آورم.

برترین ورزشکار زن هیئت کوهنوردی استان در خصوص خاطراتش در مدت فعالیت خود، گفت: بعد از صعود من به یکی از قلل رشته کوه‌های هیمالیا، پدر ۶۵ ساله‌ام به قدری انرژی گرفت که چند روز قبل برای اولین بار با همراهی من به قله ساوالان صعود کرد که این موضوع برایم بسیار لذتبخش بود.

او در خصوص مشکلات این رشته ورزشی اظهار کرد: متاسفانه در تبریز ارزش رشته ورزشی کوهنوردی را پایین آورده اند. در شهرستانها بیشتر از شهر تبریز از مدال آوران استقبال می کنند.

نعمتی گفت: در حالیکه من تمامی زندگی ام را وقف ورزش و کوهستان کرده ام، انتظار حمایت بیشتری از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان دارم. می خواهم من را حمایت کنند تا از ایران اولین زن صعود کننده به ۱۴ قلل هشت هزاری ها باشم و این مستلزم این است که امنیت شغلی داشته باشم تا بتوانم تمامی وقتم را صرف تمرینات و جذب اسپانسر برای افتخار آفرینی وطنم کنم.

او عنوان کرد: هر کجا می روم، من را با نام قهرمان ملی می شناسند. من متعلق به ملت و وطنم هستم اما با این حال قهرمانان ملی حمایت نمی شوند و معمولا امنیت شغلی ندارند.

رترین ورزشکار زن هیئت کوهنوردی استان یادآور شد: من هم سرپرست خانواده هستم و هم در ورزش فعالیت دارم و این یکی از معضل های ورزش قهرمانی است. مدال طلای جهان یک‌ جمله کوتاه است اما پشت پرده این جمله، عذابها، مشکلات و سختی های بسیاری وجود دارد.

نعمتی با تمجید از موسسه رسانه ورزش تبریز و برگزارکنندگان جشنواره هدف، بیان کرد: آرزو دارم ورزش استان با همکاری موسسه رسانه ورزش پیشرفت بیش از پیش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تراکتور به سهمیه امیدوارتر شد، ماشین سازی به سقوط نگران تر!

شنبه 25 مرداد 1399
به گزارش تبریز پویا، هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه از ساعت ۲۰:۴۵ در شهرهای مختلف به صورت همزمان برگزار شد. در یکی از دیدارهای حساس امروز تیم استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم پیکان بود. این بازی برای هر دو تیم اهمیت زیادی داشت؛ استقلال برای […]