حمایت از مدال آوران موجب افزایش انگیزه ورزشکاران می شود

سونیا اندیش در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تبریز پویا بیان کرد: پیش از این، حمایتهای خاصی در ورزش قهرمانی اتفاق می‌افتاد و 10 ها میلیارد تومان هزینه می شد بدون اینکه به ورزش همگانی توجهی شود. اما حمایت از ورزش قهرمانی در دوره فعلی از دستور کار شهرداری خارج شده است.

او افزود: عموما این بودجه منحرف شده و در جای خود استفاده نمی شد و به جیب دلالان میرفت و در آخر به دست ورزشکاران نمی‌رسید، این اتفاقات رخ داده باعث اعتراض ورزشکاران شد که اعتراضی به جا بود. در شورای پنجم بخاطر این موضوع، ورزش قهرمانی از حوزه کاری شهرداری حذف شد.

این عضو شورای شهر تبریز عنوان کرد: با توجه به اینکه می خواهیم از مدال آوران شهر و قهرمانان ملی و جهانی تقدیر کنیم، یک شیوه نامه ای تنظیم کردیم تا در این شیوه نامه حداقل حمایت را از این عزیزان داشته باشیم. البته شاید از نظر من میزان حمایت از این قهرمانان خیلی زیاد نیست اما برای بعضی‌ها که تاکنون اصلا حمایتی نشده اند، بودجه خوبی خواهد بود و این یک نوع تشویق است که جوانان انگیزه های بیشتری برای موفقیت در ورزش داشته باشند.

او در خصوص پیشنهاد خود در مورد این آئین نامه، بیان کرد: با توجه به اینکه هر ورزشکار مدال آور جهانی فقط در سال یکبار می‌تواند مشمول این حمایت مالی شود، من پیشنهاد دادم محدودیتی در این مورد نگذارند چون ممکن است یک ورزشکار دو بار در سال وارد مسابقات شده و مدال کسب کند. و همچنین پیشنهاد شد علاوه بر ورزشکاران جهانی، بر مدال آوران ملی هم دستورالعمل و آیین نامه ای تعیین شود.

اندیش در خصوص پیشنهاد حمایت از واگذاری اماکن ورزشی شهرداری به نام‌آوران ورزش، گفت: با تصویب اعضای شورا قرار بر این شد که آیین نامه و دستورالعملی نیز در این مورد تهیه شود. در این خصوص پیشنهاد شد این اماکن را به افراد متخصص واگذار کنیم. مثلا افرادی که مدال آور هستند و در حوزه ورزش صاحبنام و متخصص اند، در اولویت باشند و محل درآمدی برایشان بوجود بیاید. چون تخصص و علاقمندی آنها در هم افزایی استعدادیابی و گسترش ورزش موثر خواهد بود.

این عضو شورای شهر در خصوص حمایت از هیئت های ورزشی، اظهار کرد: هیئت های ورزشهای مرتبط با همگانی بودجه های خیلی کمی دارند و سالی دو، سه میلیون تومان بودجه دارند و باید از جیب خود هزینه کنند. در این خصوص پیشنهاد شد در لایحه دستورالعملی که می‌آید، بودجه ای نیز نسبت به هر هیئت ورزشی که مورد تایید اداره ورزش و جوانان است، اختصاص یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پارکور به‌صورت انحصاری اداره می شد/ اعتراض ورزشکاران به عملکرد کمیته پارکور به‌جا بود

پنج‌شنبه 15 آبان 1399
حسین اردشیری امروز در گفتگو با خبرنگار تبریز پویا با اشاره به انتقادات دبیر سابق کمیته پارکور، اظهار کرد: ایشان (هادی زارعی) که دبیر سابق کمیته پارکور استان آذربایجان شرقی بودند، متاسفانه طی مدتی که در این کمیته حضور داشتند نتوانستند انتظارات کمیته پارکور استان را برآورده کنند و عدم […]