پارکور به‌صورت انحصاری اداره می شد/ اعتراض ورزشکاران به عملکرد کمیته پارکور به‌جا بود

حسین اردشیری امروز در گفتگو با خبرنگار تبریز پویا با اشاره به انتقادات دبیر سابق کمیته پارکور، اظهار کرد: ایشان (هادی زارعی) که دبیر سابق کمیته پارکور استان آذربایجان شرقی بودند، متاسفانه طی مدتی که در این کمیته حضور داشتند نتوانستند انتظارات کمیته پارکور استان را برآورده کنند و عدم توسعه ورزش پارکور و انحصاری کردن آن از جمله کم کاریهایی های ایشان در پارکور بود.

او افزود: در مدت حضور ایشان، متاسفانه حتی یک وبینار آموزشی نتوانستیم در این استان برگزار کنیم و یا یک بازیکن به تیم ملی عرضه کنیم. در مسابقات انتخابی تیم ملی که به صورت مجازی برگزار شد، کمترین شرکت کننده از استان آذربایجان شرقی بود که این امر موجب واکنش رئیس انجمن پارکور کشور نیز شد.

دبیر هیئت انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی گفت: انجمن پارکور کشور با برگزاری یک وبینار توجیهی که پیش‌نیاز مربیگری بود این امکان را برای پارکورکاران استان ایجاد کرد که کارت مربیگری بگیرند اما بازهم کمترین شرکت کننده از استان ما بود که این موضوع نیز از ناهماهنگی دبیر کمیته بود که با واکنش ورزشکاران عزیزمان مواجه شدیم که کاملا به حق بود چرا که ایشان از بدنه پارکور بودند و می توانستند اطلاعات کافی را جهت شرکت در این مسابقات ارائه کنند.

او افزود: ایشان در مصاحبه خود اعلام کردند دو هزار نفر پارکورکار داریم. اکنون سوال ما این است که آقای زارعی چرا نتوانستید حتی ۵۰ نفراز این دو هزار نفر را جذب کمیته پارکور کنید؟ طبق نظرسنجی میدانی بیش از ۸۰ درصد پارکورکاران شهر، یا از وجود سیستم انجمن و کمیته خبر نداشتند و یا با شخص شما مشکل داشتند.

اردشیری عنوان کرد: کاش ایشان این موضوع را هم اعلام می کردند که باشگاه‌های ما به صورت کاملاً نامناسب و بدون مربی رسمی فعالیت می‌کنند که این کار کاملاً مغایر قانون است و انتظار می‌رفت که به عنوان متخصص امر در این رشته، این مهم را ساماندهی کنند. درصورتی که خود ایشان نیز بدون داشتن کارت مربیگری به فعالیت ادامه می‌دهند که واقعاً فعالیتی کاملاً خطرناک و غیر حرفه ای است.

او افزود: ایشان در جایی به موضوع اسپانسر اشاره کرده اند و سئوال من این است در این مدت که دبیر کمیته بودید چرا نتوانستید حتی یک اسپانسر جذب کنید؟ به هر ترتیب، در حال حاضر با سرعتی که پارکور در بین سایر استانها رو به گسترش است، دبیر سابق پارکور استان ما صرفا به فکر باشگاه خود بودند و خبری از اوضاع و احوال سایر باشگاهای پارکور نداشتند. در صورتی که هیئت موظف است تمامی باشگاه ها را مدنظر قرار دهد و حمایتی همه جانبه داشته باشد.

دبیر هیئت انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی بیان کرد: در مناسبت هایی که اکثر استانها فعالیتهای چشمگیری داشتند، حتی یک چالش از طرف کمیته پارکور استان شاهد نبودیم و در نهایت خود هیئت با همه گرفتاریها و داشتن کمیته های متعدد، مجبور به برگزاری چالش مجازی پارکور شد.

اردشیری گفت: با همه این شرایط، پارکور استان آذربایجان شرقی پس از تغییرات اخیر، پیشرفت چشمگیری خواهد داشت و علاقه مندان به پارکور تا چند ماه آینده بهترین خبرها را از این رشته خواهند شنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

علم تمرین دائم در حال تغییر است/ لزوم به‌روز بودن دانش مربیان ورزشی

پنج‌شنبه 15 آبان 1399
حامد جعفری امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا در خصوص تاثیرگذاری سمینارها بر بار علمی مربیان، اظهار کرد: بحث علم تمرین در ورزش دائم در حال تغییر است و از این رو، مربیان در هر سطح سواد و در هر رشته ورزشی باید دانش و اطلاعات خود را […]