باکس امدادی، کپسول اکسیژن و برانکارد در کوه دماوند نصب می شود

به گزارش تبریز پویا، محمد صادقی‌فر نجاتگر کوهستان قله دماوند، با همکاری یک تیم داوطلب، برای اولین بار در ایران پناهگاه تخت فریدون در ضلع شمال شرقی دماوند را به صورت کامل تجهیز کردند، امکاناتی که در این پناهگاه ایجاد شده شامل سولار خورشیدی، کابل شارژ گوشی، فوم و موکت کاری کف پناهگاه مناسب زمستان، تجهیز کامل موارد امدادی، برانکارد پارچه ای جهت انتقال مصدومین احتمالی، قرار دادن تجهیزات دودزا در داخل باکس جهت درخواست بالگرد و موارد ضروری دیگر از جمله امکاناتی است که در این پناهگاه ایجاد شده است.

این تیم داوطلبانه ۱۶ ساعت در وضعیت آب و هوایی نامناسب، به فعالیت پرداختند. این در حالی است که برخی از این داوطلبان برای اولین بار به قله دماوند صعود می کردند.

این تیم همچنین با همکاری گروه جستجو و نجات استان مازندران متشکل از داوود لشکری و قاسم صادقی‌فر، حسین جدیدی، سعید صالحی، بهروز براری، محمود رمضان‌زاده، هدیه رضایی ، بخشی از زباله های ره شده در دماوند را جمع‌آوری و انتقال دادند.

محمد صادقی‌فر، بالا بردن سطح ایمنی صعودها، آموزش بیشتر کوهنوردان جهت استفاده از تجهیزات درمانی، رفتار محترمانه با محیط زیست را آرزوهای مهم خود اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کمبود بودجه، عامل حذف ورزش قهرمانی در شهرداری

سه‌شنبه 8 مهر 1399
به گزارش تبریز پویا، فریدون بابائی اقدم در خصوص حذف ورزش قهرمانی و تیم های ورزشی شهرداری تبریز گفت: شهردارى بخاطر مشكلات مالى و كمبود بودجه تيمدارى در ورزش قهرمانى را کنار گذاشت. سیاست شوراها تمرکز بر ورزش همگانی بود. او افزود: لايحه ای در صحن شورا مطرح شد که […]