زنوزی: باشگاه تراکتور سهام‌دار معدن مس شد/ اشتغال‌زایی گسترده برای مردم آذربایجان شرقی

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک گفت: هواداران تراکتور به دنبال این بودند تا شرکت مس که شبه دولتی است، این باشگاه را خریداری کند، ولی برعکس این موضوع رخ داد و اکنون باشگاه تراکتور سهام‌دار یکی از بزرگترین معادن مس کشور شد.

به گزارش رسانه رسمی باشگاه تراکتور، «محمدرضا زنوزی مطلق» در آیین امضای قرارداد مشارکت گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک در شرکت معدنی آذر مس کان ایرانیان، اظهار داشت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم. با اینکه زادگاه من تبریز است، ولی خودم و اعضای خانواده‌ام تعصب و عِرق خاصی به شهر زنوز و منطقه مرند و جلفا داریم و می‌خواهیم به این منطقه خدمت کنیم. یکی از پروژه‌های گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک در این منطقه، احداث هتل 5 ستاره در ورودی شهر زنوز است؛ البته می‌خواستیم این پروژه در گذشته اجرا شود؛ اما بنا به دلایلی که نمی‌خواهم به آن بپردازم، مسکوت مانده بود و اکنون خانم دکتر پاشایی نقش زیادی در بازگشتم به منطقه دارد. ایشان در این راستا خیلی زحمت کشیده‌اند و بارها از بنده درخواست کرده‌اند که دِینَم به منطقه را ادا کنم.

وی با بیان اینکه پیش از این دو بار برای سرمایه‌گذاری در حوزه مرند و جلفا قدم برداشته‌ام، مطرح کرد: زمان راه‌اندازی ایران خودروی تبریز، مرحوم دکتر رفیعیان از من تقاضا کرده بود تا در منطقه مرند و جلفا سرمایه‌گذاری کنم که در جلسه‌ای در فرمانداری شرکت کردم و سپس خود ایشان به من گفت که همکاری نکردن با این افراد بهتر است. یک بار نیز در دوره حضور آقای حسن‌نژاد در مجلس شورای اسلامی، ایشان از من خواسته بود که در آن حوزه سرمایه‌گذاری کنم که یک‌سری کارشکنی‌ها انجام شد و به هر حال هیچ چیز از آبروی انسان مهم‌تر نیست.

زنوزی ادامه داد: با اصرار خانم دکتر پاشایی و مشورت با اعضای هیأت مدیره دریک، تصمیم گرفتیم در حوزه معدن به منطقه مرند و جلفا ورود کنیم. جا دارد از مهندس رضایی که زحمت کشیده و قسمت عمده کار را پیش برده‌، تشکر کنم. ما خیلی سریع اقدامات عملی را شروع می‌کنیم تا کارخانه کنسانتره احداث شده و به بهره‌برداری برسد. این پروژه اتفاق بسیار خوبی برای مرند، جلفا، زنوز و روستاهای منطقه بوده که اشتغال‌زایی گسترده به دنبال دارد. از آقای مهندس عباسی، فرماندار مرند تشکر می‌کنم که در این راستا با بنده صحبت کرده‌اند.

تابو شکنی دریک در راه‌اندازی صنایع مادر در شمال غرب کشور

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره گروه سرمایه‌گذاری دریک در خصوص گستره فعالیت‌های این مجموعه، اظهار داشت: دریک توانسته اولین‌ها را در شمال‌غرب کشور رقم بزند که باعث افتخار است. نخستین کارخانه خودروسازی خصوصی در کشور، توسط گروه دریک با عنوان ایران‌ خودروی تبریز ایجاد شده است. به یاد دارم، زمان راه‌اندازی این واحد تولیدی، دکتر سبحان‌اللهی به من گفت، با اینکه بیش از 80 درصد قطعات خودرو در آذربایجان شرقی تولید می‌شود، اما کارخانه خودروسازی نداریم و سال‌هاست به دنبال راه‌اندازی آن هستیم. این مأموریت به بنده محول شد و طی هشت ماه، قرارداد همکاری با ایران خودروی تهران امضاء شد و طی چهار و نیم ماه، این کارخانه به بهره‌برداری رسید تا اولین گروه خودروسازی شمال‌غرب کشور ایجاد شود و به نوعی دریک تابوشکنی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تبدیل آذربایجان به قطب سوم تولید فولاد

دوشنبه 23 بهمن 1402
به گزارش تبریز پویا،زنوزی با بیان اینکه دَریک توانست آذربایجان را به قطب سوم تولید فولاد در کشور تبدیل کند، گفت: در گذشته فقط استان‌های اصفهان و خوزستان در صنعت فولاد فعال بودند. دَریک اولین مجموعه بود که توانست با راه‌اندازی کارخانجات تولید فولاد، فولادسازی را در شمال غرب کشور […]