زيرساخت هاى اشتباه، مانع قهرمان پرورى در اسكى استان شده است

مهدی مهربان امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا، اظهار کرد: براى تشكيل و فعاليت قسمت استعداديابى هيئت اسكى استان با مراجعه به ارگان ها و سازمان هاى مربوطه زحمت زیادی كشيده شده اما زيرساخت هاى اشتباه، همه اين زحمات را بى پاسخ گذاشته است چون موفق به قهرمان پرورى در اين رشته جذاب نشده ايم.

او ادامه داد: حدود چهار سال است كه زيرساخت هاى اساسى اين رشته با مشكل جدى مواجه است و رئيس جديد هيئت نیز تلاش می کند که اين مشكلات را برطرف كند. يكى از مشكلات اساسى اين رشته عدم توافق مطالبات اداره ورزش و جوانان با بخش خصوصى است.

سرپرست کمیته استعدادیابی هیئت اسکی استان عنوان کرد: در اين مورد مي توان به پيست اسكى سهند اشاره كرد كه سنگ اندازى در مسير كارهاى ادارى باعث شده كه اين پيست بدون استفاده بماند. ما با پيگيرى امور سعى در برطرف كردن مشكلات داريم تا شايد روزهاى خوش به اين پيست برگردد.

او در خصوص وضعیت این پيست ادامه داد: براى رفع و رجوع مشكلات پيست اسکی سهند يك سرمايه گذار بخش خصوصى اعلام آمادگى كرده است تا به نحو شايسته اين پيست را آماده بهره بردارى كند.

مهربان گفت: سعى داريم كه پيست اسكى سهند را براى استفاده عموم مردم راه اندازى كنيم كه اين مهم مستلزم کار سخت افزاری و نرم افزارى است تا بتوانيم علاوه بر استفاده عموم مردم، قهرمان پرورى نیز داشته باشيم.

او در تعريف پيست اسكى استاندارد گفت: پيست (on) و پيست (off) دو اصطلاح رايج در مورد پيست است كه پيست (on) يعنى پيستى كه برفكوب دارد و سطح پيست صاف و قابل استفاده ورزشكار است اما كلاً يك برفکوب در اختيار هيئت اسكى استان است كه به علت گذشت ساليان، مستهلك شده و نياز به تعمير و صرف هزينه دارد كه با توجه به بودجه كم هيئت و نبود اسپانسر، اين مشكل فعلاً غير قابل حل است.

سرپرست کمیته استعدادیابی هیئت اسکی استان، عنوان کرد: به جز پيست اسكى سهند پيست اسكى پيام نیز از پيست هاى استان است كه متاسفانه اين پيست نیز در معرض زمينخواران بالقوه منطقه قرار گرفته است كه با سندسازى جعلى سعى در تصاحب اراضى اين پيست دارند و هيئت اسکی استان درگير اين موضوع نیز است.

او در مورد وضعیت پيست اسكى پيام ادامه داد: بارش كم برف، سنگلاخى بودن و مسير نامناسب، اين پيست را غيرقابل استفاده كرده است. با این شرایط هيئت اسكى استان با رايزنى و ايجاد تعامل با استان همجوار اردبيل شرايطى را فراهم كرده است كه اسكى بازان بتوانند از پيست آلوارس استفاده كنند.

مهربان گفت: به عنوان اولين موسس مدرسه اسكى استان سعى در ترويج ورزش اسكى كرده ام و در این راستا اقدام به برگزارى اردو در پيست آلوارس كرديم كه نفرات زیادی از رده هاى مختلف سنى در اين اردو حضور داشتند.

او اظهار کرد: اميدواريم مسئولان بتوانند مشكلات پيست هاى اسكى استان را هرچه زودتر برطرف كنند تا اسكى بازان بتوانند به تمرينات خود ادامه دهند. ما استعدادهای زیادی در اسکی داریم و با وجود نبودن پيست چمن در تبريز، ما نفر اول و سوم كشورى را در اين استان پرورش داده ايم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بزرگترین هدفم کسب مدال در مسابقات آسیایی است

شنبه 4 بهمن 1399
مسعود فرمانی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: از سال ۹۴ با استعدادیابی آقای عبدی وارد رشته سپک تاکرا شدم و سه سال است که عضو تیم ملی در رده های امید و جوانان هستم. او درباره حضور خود در مسابقات افزود: سپک تاکرا یک ورزش توپ […]