سالى كه کرونا ورزش را هم تحت تاثیر قرار داد/ جایگزینی شخصیت های کارتونی به جای چهره های ورزشی!

به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، در سالى كه گذشت ورزشکاران و مربيان شنا، شيرجه، واترپلو و تمامى ورزش هاى آبى به فراموشى سپرده شدند و دیگر ورزش ها نیز فعالیتی آنچنان چشمگیر نداشتند.

در این سال که اهالی ورزش از برگزاری مسابقات تقریبا دور بودند، انتظار می رفت که اقدامات مهم دیگر که اغلب در ترافیک کاری مدیران گم می شد، انجام شود اما به رغم سعى و تلاش بعضى از روساى هئیت ها و متولیان ورزش استان، بازهم مربيان ورزشى بيمه نشدند و اکنون حتی با رسیدن به قرن جدید، فعالان این قشر هيچ اميدى به آينده شغلى خود ندارند. این موضوع یکی از مباحث مهم جامعه ورزش است و در سال جدید باید این سئوال را پرسید که سرانجام چه موقعی مربيگرى به عنوان شغل تعريف خواهد شد؟

در سالى كه گذشت به صورت بسيار محدود و كم، دوره هاى دانش افزايى و بازآموزى براى مربيان و داوران رشته هاى مختلف ورزشى برگزار شد که البته این دوره های مجازی می توانست بیشتر و با کیفیت تر و گستره بزرگتری نیز برگزار شود.

در سال 99 با وجود فشارهاى مالى كه بر روى اقشار مختلف جامعه و از جمله اهالی ورزش وجود داشت، براى موضوع درآمدی مربيان ورزشى و ورزشكاران جامعه هیچ چاره اندیشی نشد. حتى شركت هاى تولید کننده، بخش خصوصى و كارخانه داران با توجه به اين موضوع كه تبريز در رده شهرهاى صنعتى قرار دارد، هیچ حمایتی از ورزش نداشتند. تا جائیکه استفاده از چهره هاى كارتونى و انيميشى توسط صاحبان سرمایه و کارخانه داران، به چهره هاى محبوب ورزشى استان در تبلیغات بيلبوردهای و تابلوهای سطح شهر ترجيح داده شد. با توجه به اهميت موضوع ورزش در ايجاد جامعه سالم، لازم است تا صاحبان صنايع توجه ويژه اى به ورزش و ورزشکاران داشته باشند.

در سال گذشته ورزش استان در رویدادهای مختلف حضور پیدا کرد و موفقیت هایی هرچند کم، به دست آورد اما امیدواریم که در سال 1400 و با ریشه کنی ویروس کرونا، شاهد توفیق ورزشکاران و مربیان و مدیران ورزشی استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز هشتمین مرحله اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان

پنج‌شنبه 5 فروردین 1400
به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، هشتمین مرحله اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان در بخش ریکرو آغاز شد و کمانداران پس از انجام تست pcr روز ۱۱ فروردین به منظور برگزاری اردوی مشترک و حضور در مسابقه بین المللی عازم ترکیه می شوند. این مسابقه اولین رقابت رسمی ریکرو […]