سمینار فاکتورهای اثر بخشی علم تمرین برگزار شد

سمینار فاکتورهای اثربخشی تمرینات مربیان با محوریت علم تمرین، آسیب های ورزشی، یادگیری و رشد و تکامل با تدریس حامد جعفری مدرس دانشگاه و حضور جمع محدودی از مربیان ورزشی برگزار شد.

در این سمینار، استاد جعفری به بررسی علم تمرین پرداخت و بیان کرد: بحث و بررسی و تبادل نظر در خصوص علم تمرین و آسیب های ورزشی جزو یکی از مباحث بسیار گسترده است.

او با اشاره به ضرورت گرم کردن و سرد کردن بدن قبل و بعد از فعالیت های ورزشی اظهار کرد: گرم کردن به دو صورت عمومی و اختصاصی است و انجام حرکات صحیح برای گرم کردن و سرد کردن بدن از ارکان اصلی برای یک ورزشکار است و رعایت نکردن این اصول باعث آسیب های جدی به ورزشکار می شود.

این مربی تیم ملی تکواندو گفت: مصرف استروئیدها در بدنسازی به خصوص در بین آقایان بسیار مرسوم است و ریشه تولید این هورمونها منشاء حیوانی دارد که بر سیستم بدن انسان می تواند تاثیرات بسیار منفی داشته باشد.

جعفری افزود: تجمع اسید لاکتیک در بدن می تواند باعث خستگی و درد عضلانی و کوفتگی شود. ورزشکاران حتما باید به موارد سرد کردن بدن بعد از حرکات ورزشی توجه بیشتری داشته باشند تا از تجمع اسید لاکتیک در بدنشان جلوگیری کنند.

این سمینار با محدودیت حضور اعضا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در باشگاه رادیکال برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طرح ملی آوای ورزش در همسایگی در تبریز افتتاح شد

سه‌شنبه 29 مهر 1399
به گزارش تبریز پویا، همزمان با دومین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش، طرح ملی آوای ورزش در همسایگی با حضور جمعی از شهروندان در پارک منظریه تبریز افتتاح شد. در این طرح که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش اجرا می شود، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی […]