شهرداری فقط در فوتبال نمی تواند تیمداری کند/ والیبال تبریز نیاز به حمایت دارد

عادل بناکار امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا با اشاره به اهداف هیئت برای والیبال تبریز، اظهار کرد: برای والیبال تبریز هدف های کوتاه مدت و بلندمدتی داریم و در این راستا از تمام پیشکسوت های والیبال خواسته ایم در کنارمان باشند.

او افزود: برنامه ریزی های بهتری برای تیم های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید انجام داده ایم و در این رده ها هم در بخش دختران و هم پسران تست گیری انجام شده است. ما همچنین از مربیان بین المللی و سایر مربیان که فعالیت نداشتند خواسته ایم که با ما همکاری کنند تا والیبال شهر و استانمان پیشرفت کند.

رئیس هیئت والیبال شهرستان تبریز با بیان اینکه تیم تبریز همیشه جزو چهار تیم برتر کشور بود، گفت: مدتی است که تعداد بازیکنان کمتری از تبریز در تیم ملی حضور دارند، ما می خواهیم به جایگاهی که قبلا در والیبال کشور داشتیم، بازگردیم.

او در ارتباط با حذف تیمداری در شهرداری تبریز، عنوان کرد: اگر تیمی از تبریز در لیگ برتر حضور نداشته باشد، انگیزه ای برای بازیکنان این شهر هم وجود نخواهد داشت. متاسفانه با سیاست شورای شهر، تیمی که ۱۰ سال بصورت موفق و مداوم فعالیت داشت و جایگاه خوبی در والیبال کشور کسب کرده بود، حذف شد.

این مربی والیبال اضافه کرد: در لیگ برتر والیبال کشور، شش تیم از شهرهای مختلف با عنوان شهرداری فعالیت می کند. در تبریز گفتند که طبق بخشنامه وزارت کشور، شهرداری اجازه تیمداری ندارد اما به تازگی از وزارت کشور استعلام گرفته شده که بر اساس آن، اعلام شده که شهرداری فقط در ورزش حرفه ای نمی تواند تیمداری کند.

او گفت: بر این اساس فقط فوتبال ورزش حرفه ای است و سایر رشته ها، ورزش های نیمه حرفه ای محسوب می شوند. با این شرایط من فکر می کنم که شهرداری تبریز بتواند تیمداری در والیبال را دوباره شروع کند و این تیم را به جایگاه قبلی اش برگرداند.

بناکار یادآور شد: آقای زنوزی مالک باشگاه تراکتور هم به ما قول داده بود که از والیبال حمایت کند اما چون دیر تصمیم گیری شد و تیمی در شان تراکتور تشکیل و آماده نشد، این باشگاه هم قید تیمداری در والیبال را زد. در حال حاضر فقط در لیگ دسته یک آقای هوشیار به عنوان بخش خصوصی تیمداری می کند.

او ابراز امیدواری کرد که در آینده، کارخانه ها و شرکت های موجود، از والیبال آذربایجان شرقی حمایت کنند تا همچون سال های قبل این رشته ورزشی در استان بتواند مسیر پیشرفت را در پیش بگیرد.

رئیس هیئت والیبال شهرستان تبریز در خصوص والیبال بانوان نیز گفت: بانوان از لحاظ سالن تمام وقت مشکلاتی داشتند و متاسفانه این مشکلات هنوز حل نشده است. این موضوع را با آموزش و پروش و شهرداری در میان گذاشته ایم. باتوجه به اینکه در این وضعیت کرونایی استعدادیابی بانوان استقبال خوبی را در پی داشت، شهرداری یا آموزش و پرورش می توانند سالن تمرین در اختیار بانوان قرار دهند. همچنین آقای مقصودی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز قول داده اند که سالن در اختیار ما قرار دهند.

او اعلام کرد: هیئت والیبال مجهز به سالن بدنسازی است و برای بدنسازی بازیکنان با دکتر سعادتی قرارداد بسته ایم تا بازیکنان از امکانات فیزیوتراپی، بدنسازی و ماساژ  بهره مند شوند.

بناکار گفت: از پایگاه خبری تبریز پویا تشکر می کنم که از والیبال استان حمایت می کند و از سایر ارگان ها نیز تقاضا دارم که از والیبال استان حمایت کنند تا بتوانیم در بخش بانوان و آقایان تیمداری کنیم و بازیکنان استانمان بتوانند دوباره به تیم ملی راه پیدا کنند و تیم تبریز هم به جایگاه قبل خود برگردد.

عادل بناکار از سال۶۳ فعالیت در رشته والیبال را شروع کرده و در تیم های نوجوانان، جوانان و امید بازی کرده است. به عنوان بازیکن در لیگ قدس و لیگ برتر در تیم های تبریز، ریخته گری، سیمان صوفیان و کمپرسورسازی به مدت ۱۷ سال حضور داشته است.

این مربی خوشنام 54 ساله در تیم های ریخته گری، دانشگاه آزاد، تراکتورسازی، فولاد میانه و شهرداری تبریز به عنوان مربی و سرمربی فعالیت کرده و به تازگی به عنوان رئیس هیئت والیبال شهرستان تبریز انتخاب شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هدف ما قهرمانی در لیگ برتر است

شنبه 12 مهر 1399
فاطمه بابایی در گفتگوی اختصاصی با تبریز پویا در خصوص بازی های تیم بدمینتون استان آذربایجان شرقی در مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: “میلاد”، نام تیم بدمینتون استان است و در رقابتهای لیگ برتر تا به حال خوب درخشیده است. از شش بازیکن این تیم، پنج نفر ملی پوش است […]