صعود رویایی آلومینیوم به لیگ برتر با رسول خطیبی

به گزارش تبریز پویا، مسابقات هفته سی و چهارم و پایانی فصل ۹۹-۹۸ لیگ یک فوتبال ایران در حالی از ساعت ۲۰ امشب با انجام هشت دیدار همزمان پیگیری شد که دو بازی بخاطر تعیین تکلیف دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر، از اهمیت بالایی برخوردار بود.

در یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته آخر لیگ دسته اول، تیم رده دومی آلومینیوم اراک در ورزشگاه امام خمینی میزبان تیم رده دوازدهمی داماش گیلان بود و در نهایت موفق شد به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کند.

شاگردان رسول خطیبی که هفته قبل برتری ارزشمندی در کرمان مقابل مس به دست آورده و بخاطر تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم در جایگاه دوم قرار گرفته بودند، امشب انگیزه و البته استرس زیادی برابر آلومینیوم داشتند، اما توانستند در دقیقه ۱۵ روی شوت زمینی حامد پاکدل و توپ ریباند شده توسط عرفان گودرز، با ضربه زمینی ابوالفضل عکاشه به گل برسند و در نهایت با همین یک گل به سه امتیاز دست یابند.

مس کرمان هم که برای رسیدن به لیگ برتر باید با تفاضل گل بالا در زمین شهرداری تبریز قعرنشین به برتری می‌رسید، در نهایت به پیروزی سه بر صفر رسید تا با یک تفاضل گل کمتر نسبت به آلومینیوم، از رسیدن به لیگ برتر باز بماند.

در پایان این دیدار بازیکنان و عوامل تیم مس کرمان با ایجاد حواشی، صحنه های زشتی را در ورزشگاه شهرداری تبریز رقم زدند که باید منتظر ماند و دید که کمیته انضباطی چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت.

در پایان مسابقات لیگ یک فوتبال ایران، تیم‌های آلومینیوم و مس کرمان در امتیاز ۶۳ با یکدیگر برابر شدند، اما اراکی‌ها بخاطر تفاضل گل ۲۰+ و یک گل زده بیشتر نسبت به شاگردان حسینی، توانستند پشت سر مس رفسنجان به لیگ برتر صعود کنند و برای نخستین بار در تاریخ به این مهم برسند.

رسول خطیبی سرمربی جوان تبریزی، برای سومین بار اتفاق شیرین صعود به لیگ برتر را تجربه کرد تا پس از گسترش فولاد و ماشین سازی، با آلومینیوم اراک نیز به این کار بزرگ دست بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جشنواره هدف موجب اثبات قابلیت های ورزشکاران شده است

دوشنبه 27 مرداد 1399
به گزارش تبریز پویا، امیر حسام نشانی با بیان اینکه ۱۱ سال است در رشته موتورسواری فعالیت کرده و مسئول کمیته اندورو است، گفت: در این مدت مقام پنجم مسابقات کشوری و مقام چهارم مسابقات چند جانبه را کسب کرده ام. او در خصوص فعالیت هایش در سال ۹۸ اظهار […]