موفقیت هایی که در سایه فوتبال مغفول می ماند/ چشم انتظار یک تشکر خشک و خالی!

تبریز پویا – مینایی: این روزها خبرهای زیادی در مورد موفقیت های ورزشکاران استان در مسابقات مختلف بین المللی به گوش می رسد. از نتایج درخشان دوندگان در مسابقات مختلف تا تلاش شیرجه روها برای کسب سهمیه المپیک. ورزشکارانی که همیشه با قهرمانی ها و موفقیت هایشان، نام تبریز، آذربایجان شرقی و ایران را در میادین بین المللی بر سر زبان ها انداخته اند.

با این حال اما متاسفانه قصه ای تکراری و قدیمی یعنی تفاوت بین ورزشکاران و تیم های رشته های مختلف وجود داشته و این روزها دوباره مشهود و در حال تکرار است.

یکی، دو روز پس از صعود تیم فوتبال تراکتور به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و سیل پیام های تبریک و وعده های پاداش، به عنوان مثال سجاد هاشمی در رقابت های بین المللی ترکیه قهرمان و مهدی پیرجهان در این مسابقات نایب قهرمان شد و مجتبی ولی پور در جام جهانی شیرجه برای کسب سهمیه المپیک شرکت کرد اما این درخشش و حضور ورزشکاران دیگر رشته ها در میادین مهم بین المللی و جهانی در سایه بی توجهی مسئولان و اغلب رسانه ها پنهان ماند.

این موفقیت ها در رشته های غیر از فوتبال اما در حالی شیرینی خود را از دست می دهد که قهرمانان با هزاران آرزو شاید چشم انتظار یک قدردانی خشک و خالی هستند. قدردانی از زحماتی که با جان و دل برای سربلندی و اهتزاز پرچم پرافتخار کشورمان کشیده شده است. تلاش هایی که حتما سزاوار تجلیل مسئولان شهرمان هستند.

اما این اتفاق و رویه ناصواب نه برای امروز و دیروز، بلکه از سال ها قبل وجود داشته و بین فوتبال و سایر رشته های ورزشی تبعیض وجود داشته است. شاید این فرق گذاشتن بین رشته ها، مرتبط با علاقه و اشتیاق مسئولان نسبت به فوتبال و البته اقبال عمومی این رشته ورزشی باشد اما نمی توان پذیرفت که دیگر رشته ها به کلی مورد بی مهری مسئولان قرار بگیرند.

با این شرایط، اکنون انتظار جامعه ورزش و بخصوص ورزشکاران رشته های غیر فوتبالی، از مسئولان و رسانه ها این است که در قبال زحمات و تلاش های که برای سربلندی شهر و کشورمان می کشند، مورد توجه و حمایت باشند تا در آینده موفقیت ها و افتخارات بیشتری را نصیب ورزش کنند.

البته دور از انصاف است که همه مسئولان شهری و استانی را در ردیف علاقه مندان صرف به فوتبال قرار دهیم. چرا که برخی از مسئولان شهری از جمله یکی، دو عضو شورای فعلی شهر تبریز که به اعضای ورزشی شورا شهره هستند و خود زمانی در رشته های ورزشی انفرادی و یا تیمی صاحب عناوین مهم جهانی شده اند، به واسطه تجربه ها و سوابق ارزشمند خود از دوران قهرمانی چه به عنوان ورزشکار و چه به عنوان مربی و مدیر، همواره پای ثابت حمایت از ورزشکاران و مربیان بوده اند و این را می توان در طرح ریزی و کمک به تصویب طرح حمایت از ورزشکاران و قهرمانان به وضوح دید. کما اینکه همین یکی، دو عضو ورزشی شورا همواره جزو نخستین استقبال کنندگان از قهرمانان ما در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز هم هستند و البته حمایتشان از ورزش و ورزشکاران فراتر از استقبال و پیام تبریک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حضور مدیرعامل باشگاه در تمرین ماشین سازی

چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400
به گزارش تبریز پویا ،وی خبر از تماس تلفنی استاندار آذربایجان شرقی با مالک باشگاه داد که در این تماس از زنوزی خواسته شد تا با توجه به شرایط حساس تیم ،تمرینات بدون وقفه پیگیری شوند . همچنین قول مساعدی مبنی بر پیگیری و وصول مطالبات از شهرداری توسط مدیر […]