نبود اسپانسر، مشكل عمده واليبال است

سرگل علیزاده امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبريز پويا اظهار کرد: واليبال استان هم مانند ساير رشته هاى ورزشى از نبود اسپانسر و مشكلات مالى رنج مي برد كه در اين ميان واليبال بانوان بیشتر از بقیه مظلوم واقع شده است.

او افزود: شرايط براى ورزش آقايان به نسبت خانم ها آسان است و از ديد مسئولان ھزینه كردن براى آنها راحت تر از هزينه كردن براى ورزش بانوان است.

این مربی والیبال گفت: اين مشكل براى استان هاى همجوار هم وجود دارد و باتوجه به ارتباطم با مسئولان استان ها از جمله آذربايجان غربی، شهرستان اروميه نیز با وجود استعدادهاى برتر از تيمدارى در بخش بانوان باز ماند.

او ادامه داد: حتى هلدينگ هاى تراكتورسازى، گسترش فولاد و مس سونگون با توجه به وجود زيربناى قدرتمند، در عرصه ورزش بانوان اقدامی نمی کنند.

علیزاده با اشاره به استعدادهاى برتر و وجود بلند قامتان در سطح استان عنوان کرد: ما استعدادهاى بسيار خوب و بلند قامت در سطح استان آذربايجان شرقى داريم و در حال حاضر نزديك ٢٠ بازيكن متولد ٨٢ تا ٨٧ با قد ١٨٠ الى ١٩٦ در تمرينات حضور دارند.

او گفت: ما توانسته ايم امکانات اولیه از جمله توپ و تور را در اختيار اين استعدادها قرار دهيم و در حال حاضر سالن شهيد اقدمى به نوعى تنها مكان تجمع واليباليست هاى استان است. در قسمت بدنسازى نیز تيم ها از سالن بدنسازى هيئت استان بدون پرداخت هزينه اى و به صورت رايگان استفاده مي كنند.

این مربی والیبال افزود: بازيكنان شايسته استان همچون آيتك سلامت و هانيه محتشمى در مسابقات انتخابى المپيك حضور داشتند و جزو شش بازيكن اصلى تيم ملی بودند. محتشمى در پست سرعتى و آيتك سلامت در پست پشت خط زن به سرپرستى من در اين مسابقات حضور داشتند. در تيم جوانان آيتك سلامت و عسل رضايى و ١٠ نفر دیگر از بلند قامتان بعنوان استعداد برتر به فدراسيون معرفى شده اند.

او گفت: شقايق حسن خانى كه در اولين جشنواره سالانه هدف بعنوان پديده برتر سال معرفى شده بود يكى از بهترين استعدادهاى حال حاضر در استعداديابى تيم ملى ايران بود. بنده بعنوان مسئول استعداديابی كشور دو سال است كه فعاليت مي كنم و در اين استعداد يابى هم حضور داشتم.

علیزاده در پايان با قدردانی ويژه از عوامل موسسه رسانه ورزش كه پوشش كامل خبرى از ورزش بانوان و آقايان را دارند، از فرج الهى رئیس و قصاب زاده نايب رييس هيئت واليبال استان نیز كه قدم هاى مثبتى در رونق واليبال بانوان برداشته اند، تشكر كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آزمون داوری و چالش تکنیک کمیته در خانه برگزار می شود

شنبه 24 آبان 1399
فاطمه وکیل اوغلی امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا، بیان کرد: اقدامات زیرساختی و تجهیز امکانات استاندارد در سالن هیئت کاراته، از اثرات حضور دکتر نیکوخصلت در راس هیئت در دوران شیوع بیماری کرونا است. او در خصوص عملکرد بانوان در هیئت در زمان شیوع بیماری کرونا افزود: […]