نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی: باشگاه تراکتور با سهامدار شدن در پروژه معدنی، به درآمد پایدار دست یافت

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: باشگاه تراکتور با سهامدار شدن در پروژه معدنی، بیمه شد و به درآمد پایدار دست یافت.

به گزارش رسانه رسمی باشگاه تراکتور، معصومه پاشایی در آیین امضای قرارداد مشارکت گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک در شرکت معدنی آذر مس کان ایرانیان، اظهار داشت: آقای مهندس زنوزی به عنوان یکی از نخبگان خطه آذربایجان و مالک باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور، پس از سال‌ها در زادگاه خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی افزود: شهرستان مرند که در حوزه صنعت عقب افتادگی داشته است، طی چند سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی بوده که شاید مهمترین آن نیز اکتشافات معدن مس و تأئید ذخایر فلزی در ارتفاعات شمال شرق مرند است. امیدواریم این معدن در آینده‌ باعث ارتقای شاخص‌های اقتصادی شهرستان شود.

وی با بیان این‌که این معدن مس، زبانزد خاص و عام شده و در خاورمیانه مطرح خواهد شد، گفت: این پروژه وقتی به دست انسان توانمندی چون آقای زنوزی اجرا شود؛ قطعاً سرعت عمل خواهد داشت.

پاشایی با بیان این‌که باشگاه تراکتور با سهامدار شدن در این پروژه، بیمه شد، گفت: درآمد پایدار یعنی اینکه باشگاه تراکتور تا سالیان سال درآمد خواهد داشت و مانند باشگاه‌هایی مطرح دنیا متکی به درآمدهای خودش خواهد بود.

وی ادامه داد: هفت درصد سهم باشگاه از شرکت معدنی، عدد بالایی است و باشگاه می‌تواند در آینده، تمامی شهرها را از حیث ایجاد آکادمی پوشش بدهد که قطعاً ثمرات آن برای منطقه نیز خواهد بود.

وی همچنین در خصوص تکمیل زنجیره تولید مس در منطقه نیز گفت: معادن با هم فرق دارند. زنجیره ارزش تولید خوب است که ایجاد شود، ولی مسائل زیست محیطی بسیاری در استان داریم که در اثر تصمیمات هیجانی و غلط در گذشته ایجاد شده‌اند. خوشبختانه این معدن، آلودگی محیط زیستی ندارد. تکمیل زنجیره ارزش مس و احداث کارخانه ذوب مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند که به عنوان یک شهروند این خطه، نمی‌خواهیم محیط زیست منطقه را از بین ببریم.

پاشایی تاکید کرد: این معدن فقط مس ندارد و فلزات دیگری را نیز در خود جای داده و نباید با مس سونگون مقایسه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مس سونگون قهرمان

جمعه 27 بهمن 1402
تیم فوتبال مس سونگون در فاصله یک هفته مانده تا پایان مسابقات، با اقتدار و بدون شکست به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته یک جوانان باشگاه‌های آذربایجان شرقی دست یافت.