هدفم کسب نخستین مدال تاریخ شمشیربازی در المپیک است

فرزاد باهر ارسباران در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا با بیان اینکه هدف تیم کشورمان حضوری درخشان در المپیک است، اظهار کرد: ما سهمیه المپیک را گرفته ایم و حالا هدف اصلی ما حضور قدرتمند در المپیک است تا بتوانیم مدال خوشرنگ المپیک را برای اولین بار در این رشته کسب کنیم.
او افزود: همه رقبای خارجی آماده حضور در المپیک هستند و ما نیز تلاشمان را می کنیم که در این تورنمنت مهم بدرخشیم.
این ملی پوش 27 ساله در ارتباط با خصوصیات یک شمشیرباز آماده، عنوان کرد: یک شمشیرباز باید هوش بالایی داشته باشد تا بتواند از تکنیکها به‌موقع و به‌خوبی استفاده کند و برای رسیدن به قهرمانی نیز باید استعداد و آمادگی جسمانی زیادی داشته باشد.
او در جواب این سئوال که امکانات شمشیربازی در کشورمان چگونه است؟ گفت: امکانات خوبی در باشگاه های کشور داریم و برای تمرینات قبل از المپیک بسیار عالی پشتیبانی می شویم. شمشیربازی کشورمان در چند سال اخیر خیلی پیشرفت کرده است و ما در اسلحه سابر می توانیم جزو مدعی های دنیا باشیم.
باهر ارسباران خطاب به علاقه مندان این رشته، گفت: کسانی که به شمشیربازی علاقه مندند، باید افرادی سختکوش باشند. شمشیربازی مثل رشته های رکوردی نیست که انتظار موفقیت در یکی، دو سال را داشته باشند. باید روی خودشان طولانی مدت سرمایه گذاری کرده و تجربه کسب کنند تا بتوانند در این رشته موفق شوند.

فرزاد باهر ارسباران از 9 سالگی رشته شمشیربازی را شروع کرده است. او در مراسم استعدادیابی مدرسه به پیشنهاد جمال صادقزاده از مربیان شمشیربازی و دوست پدرش وارد این رشته شد. باهر ارسباران بعد از هفت ماه در رده سنی نونهالان در استان مدال طلا گرفت تا انگیزه ای خوب برای ادامه این رشته ورزشی برایش ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

باسمنج قطب سوارکاری شمالغرب کشور است

جمعه 5 دی 1399
ناصر تقی زاده امروز در حاشیه بازديد از دو باشگاه سوارکارى ياقوت و ستارخان باسمنج در گفتگو با خبرنگار تبريز پويا گفت: موقعيت جغرافيايى و علاقه شهروندان این شهر به رشته پرشور و هيجان سواركارى باعث شده است كه باسمنج به قطب سواركارى استان آذربايجان شرقى و شمالغرب کشور تبديل […]