هیئت انجمن های ورزشی مسیر رسیدن به تیم ملی را کوتاه کرده است/ تلاش برای ارتقای سطح ورزش بانوان استان

نایب رئیس بانوان هیئت انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی گفت: رشته های زیرمجموعه هیئت انجمن های ورزشی به دلیل اینکه نوپا است و چهار رشته المپیکی نیز دارد، فضا و موقعیت خوبی را برای راهیابی ورزشکاران به تیم ملی فراهم کرده است.

سرگل علیزاده در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: هیئت انجمن های ورزشی متشکل از ۲۰ رشته است و در آینده در رابطه با آنها خبرهای خوب زیادی خواهیم شنید. در حال حاضر این هیئت به دلیل حضور آقای علی حسن پور به عنوان رئیس هیئت، پیشرفت خوبی داشته و از زمان حضور ایشان در این هیئت توانستیم فعالیت ۱۱ رشته از ۲۰ رشته ورزشی را آغاز و مسئولان این رشته ها را انتخاب کنیم.

او ادامه داد: در آینده با کمک آموزش و پرورش استعدادهای درخشانی را کشف و وارد هیئت انجمن های ورزشی می کنیم. چون این ورزشها نوپا است و البته چهار رشته المپیکی نیز داریم، فضا و موقعیت زیادی برای راهیابی ورزشکاران به تیم ملی وجود دارد.

علیزاده در خصوص فعالیت بانوان در هیئت انجمن های ورزشی استان، گفت: فعالیت بانوان در رشته های راگبی، فلوربال، سپک تاکرا، سافت بال، بیسبال، پارکور، برایتونیک، کیک بوکسینگ واکو، موی تای و رشته های هوایی مثل پاراگلایدر به‌صورت گسترده آغاز شده است. در رشته سپک تاکرا استعدادهای خوبی در حد تیم ملی داریم و به‌خصوص شهرستان مراغه که به‌عنوان قطب سپک تاکرای ایران شناخته شده است.

نایب رئیس بانوان هیئت انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی اظهار کرد: برای پیشرفت بانوان در استان تلاش بسیاری خواهم کرد و امیدوارم با انجمنهای ورزشی و آموزش وپرورش به توافقی برسیم که بتوانیم استعدادهای ورزشی را پرورش دهیم و امیدوارم باشگاه تراکتور ما را در ورزش بانوان حمایت کند و از طرفی مسئولان آموزش و پرورش نیز محدودیتها را به حداقل رسانده و در ورزش بانوان ما را بیشتر حمایت کنند.

او افزود: با تفاهم نامه‌هایی که در سطح ایران و در بین شهرهایی همچون تبریز، شیراز ،مشهد، ساری و ارومیه صورت می گیرد، شاهد اقدامات خوبی در عرصه ورزش بانوان هستیم. در استان ما نیز این فعالیت‌ها وجود دارد که امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش بعد از کرونا، زمینه برای استعدادیابی ورزشکاران در بخش بانوان چه در رشته والیبال و چه در بقیه رشته های ورزشی هموارتر شود.

مسئول استعدادیابی فدارسیون والیبال در استان، نبودِ منابع مالی، انسانی و امکانات را از جمله مشکلات پیرامون ورزش اعلام کرد و گفت: ما در سطح استان همانطور که از لحاظ حمایت مالی کمبود داریم، متاسفانه از حمایت انسانی نیز برخوردار نیستیم و در صورت نبود ارتباط خوب، در بحث استعدادیابی به منابع انسانی دسترسی نخواهیم داشت چراکه در سطح ورزش باید از سنین پایه استعدادیابی شود. این موضوع با حمایت آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان و هیتهای استانی ممکن است و ما می توانیم با تفاهم نامه هایی از این نیروهای خوب استفاده کنیم.

او ادامه داد :خوشبختانه در حال حاضر نگاه خانواده ها به ورزش در قیاس با سالهای گذشته اینگونه است که فرزندان خود را علاوه بر تحصیلات، در شاخه های ورزشی نیز حمایت کنند و من امیدوارم که خانواده ها به این سطح نیز برسند که ورزش حرفه ای از ملزومات زندگی کودکانشان باشد. در ورزش، کودکان با چالشها و رقابت سالم آشنا می شوند و توانمندی ها و انگیزه درونشان پرورش می یابد و در این میان نقش رسانه‌ها نیز بسیار مهم است.

علیزاده گفت: امیدوارم بتوانیم در عرصه ورزش بانوان به آینده ای زیباتر و روشن تر و پیشرفتهای چشمگیر دست یابیم و جا دارد از موسسه رسانه ورزش و پایگاه خبری تبریز پویا که مدتهاست بسیار پویا و فعالانه در عرصه ورزش فعالیت دارند، قدردانی و تشکر کنم.

سرگل علیزاده دکترای مدیریت ورزشی، استاد و استادیار دانشگاه، از سال ۹۴ به عنوان مسئول استعدادیابی فدارسیون والیبال در استان آذربایجان شرقی و مربی تیم ملی فعالیت کرده و به عنوان سرپرست تیم المپیک ایران در تایلند حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشرفت رشته کلیستنیکس نیاز به امکانات دارد

شنبه 13 دی 1399
سعید رضایی در گفتگو با تبریز پویا با اشاره به نبود امکانات لازم برای رشته کلیستنیکس اظهار کرد: کلیستنیکس از لحاظ امکانات به سازه و باشگاه نیاز دارد که در این راستا برای ایجاد باشگاه، به حمایت هئیت ورزش های همگانی استان نیاز داریم. او افزود: کمیته کلیستنیکس حدود یک […]