هیئت دانش آموزی آذربایجان شرقی رسالت خود در ورزش قهرمانی را انجام داده است

یاشار مطلب زاده در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: خوشبختانه خانم محمدزاده به عنوان رئیس هیئت ورزش دانش آموزی استان، معاون تربیت بدنی و سلامت استان هستند که به تفکیک رشته ها و مقاطع دوره ها ۸۰ تیم را آماده برای مسابقات کشوری می کردند که مسئولیت بسیار سنگینی است. رئیس هیئت استان با مشورت رئیس انجمن، در هر کدام از رشته ها مربیان شایسته و با اخلاق را در راس تیمها قرار می دادند.

او ادامه داد: اگر امکان پرداخت حق الزحمه بیشتری برای معلمان و کسانی که در حوزه ورزش دانش آموزی زحمت می کشند، وجود داشته باشد، تیم های دانش آموزی می توانند نتایج بهتری را کسب کنند.

مطلب زاده نبود زیرساختها را از مشکلات عمده بخش ورزش قهرمانی دانش آموزی دانست و گفت: سالن هایی که برای دانش آموزان ساخته می شود سالنهای استاندارد برای برگزاری مسابقات نیست و تیم های دانش آموزی در هنگام برگزاری مسابقات کشوری یا باشگاهی با مشکل زمین استاندارد مواجهه می شوند. این در حالی است که در کشور تایلند ۱۶ سال است که تمامی مدارس از سالن های استاندارد برخوردارند.

او افزود: دانش آموزی که ورزش حرفه ای را می خواهد شروع کند فقط استعدادش را دارد اما درباره رفتار حرفه ای، خواب و تغدیه، روانشناسی ورزشی، قراردادها و اطلاعات ورزشی هیچ آشنایی ندارد و باید در این خصوص تحت آموزش قرار بگیرد.

این مربی برتر ورزش دانش آموزی عنوان کرد: از طرفی مربیان آموزش و پرورش نیز آموزشهای لازم را نمی بینند. متاسفانه دوره هایی که فدراسیون برای مربیان کشور برگزار می کند، در آموزش و پرورش برگزار نمی شود و در این راستا باید فدراسیون دانش آموزی با همکاری دیگر فدراسیون ها، بتواند از این دوره های دانش افزایی مربیگری بخوبی استفاده کند.

او در مورد افتخارات فوتسال دانش آموزی استان گفت: جشنواره استعدادیابی امسال با توجه به کرونا بصورت مجازی برگزار شد و خوشبختانه تیم فوتسال ما بین ۶۳ تیم شرکت کننده توانست قهرمان کشور شود.

سرمربی تیم فوتبال دانش آموزی کشورمان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ مسابقاتی که به میزبانی تبریز برگزار شد، قهرمان کشور شدیم و به همراه تیم ملی در مسابقات ۲۰۱۹ تایلند، قهرمان آسیا شدیم. پیش تر نیز در مسابقات جهانی کرواسی بین ابرقدرتهای جهان توانستیم خوش بدرخشیم و عنوان نایب قهرمانی را با شکست برابر برزیل کسب کردیم.

یاشار مطلب زاده تحصیل کرده رشته دکترای مدیریت ورزشی، سرمربی تیم ملی فوتسال دانش آموزی ایران، مدیر باشگاه فوتسال فرهنگی ورزشی ره سو، رئیس انجمن فوتسال دانش آموزی، مدیر آموزشگاه زبان آلمانی کندو سخن، مدرس دانشگاه فنی حرفه ای تبریز و دانشگاه علم و فناوری شمس و دبیر ورزش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناجیان غریق، غرق در مشکل!

چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400
به گزارش تبریز پویا، ساناز پورخورشیدی اظهار کرد: نجات غریقی در اصل یک شغل محسوب می‌شود و متأسفانه کرونا بیشترین مشکلات را در بین مشاغل دیگر برای این شغل به وجود آورده که با وضعیت اقتصادی و تورم کنونی جامعه شمار زیادی از منجیان غریقی که سرپرست خانوار بودند و […]