هیئت شنا گام بزرگی برای استعدادیابی برداشته است

اقبال تاج صالح ودادی در گفتگو با تبریز پویا گفت: خوشبختانه هیئت شنای استان در بخش آموزش و تربیت نیروی انسانی در بخش مربیان شنا همه ساله کلاس های مربیگری درجه ۳ و ۲ را برگزار کرده و رشد چشمگیری از نظری کمی و کیفی در این بخش داشته است.

او ادامه داد: آذربایجان شرقی جزو استانهای پیشرو در برگزاری کلاسهای بازآموزی شنا جهت بروزرسانی دانش مربیان فعال قبل از شروع فصل شنا است و امسال با توجه به محدویتهای کرونایی این کلاسها بصورت مجازی با هماهنگی فدراسیون شنا برگزار شد.

این مدرس شنای کشور در توصیف ورزش شنا گفت: شاید بتوان شنا را تنها رشته ای نام برد که محدویت سنی و شرایط فیزیکی و جنسیتی ندارد و یکی از رشته هایی است که از صدر اسلام برای آموزش به فرزندان تاکید شده است. شنا علاوه بر اثرات مثبت بر سلامتی جسمی و روانی، یکی از بهترین گزینه ها برای انجام تفریحات سالم و پر کردن اوقات فراغت است.

او افزود: دیدن گروه های سنی مختلف در فصل تابستان که برای آموزش در استخرها حضور پیدا می کنند، به رواج یادگیری شنا و تاثیر آن به سلامتی و تندرستی تاکید دارد و این توجه خانواده ها، نشانگر گسترش فرهنگ شنا در کشور است.

اقبال صالح ودادی درباره استعدادیابی و قهرمان پروی ورزشکاران این رشته گفت: هیئت شنا با برگزاری مسابقات پایه در بین کانون ها و استخرها بصورت جشنواره گام بزرگی برای استعدادیابی برداشته و این شناگران مستعد را به گروه ها و سطوح پیشرفته هدایت کرده است. خوشبختانه اخیرا نیز با تلاش مربیان و ورزشکاران استان، نتایج خوبی در شنا و شنای موزون کسب شده که امیدواریم که این قهرمانی ها همچنان تداوم داشته باشد.

او در مورد اثر کرونا بر این رشته ورزشی گفت: همانطور که همه مردم با گسترش ویروس کرونا دچار مشکل و محدویتهای بسیاری شده اند، خانواده شنا با بیشترین محدودیت روبرو است. مربیان این رشته از اول اسفند سال گذشته بیکار شده و درآمد دیگری ندارند اما با این حال ما همگی برای سلامتی جامعه شنا، با راهکارهای ستاد کرونا همگام هستیم و برای ریشه کن شدن این ویروس و سلامتی همه مردم و همکاران عزیزمان دعا می کنیم.

این پیشکسوت شنا در خاتمه در خصوص چگونگی حضور خود در رشته شنا گفت: من به دلیل علاقه به ورزش در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده ام و بصورت اختصاصی شنا را ادامه داده ام. از سال ۶۴ با افتتاح استخر ۲۹ بهمن تبریز و شروع فعالیت بانوان در رشته شنا بعد از پیروزی پر شکوه انقلاب اسلامی به عنوان مسئول هیئت شنا و نجات غریق در این رشته فعالیت خودم را شروع کردم و در حال حاضر بعنوان مدرس شنا و نجات غریق کشور در خدمت فدراسیونها و هیئت های استانی این دو رشته هستم. هم اکنون نیز واحدهای شنا و نجات غریق دانشکده تربیت بدنی گروه بانوان دانشگاه تبریز را تدریس می کنم.

2 دیدگاه برای “هیئت شنا گام بزرگی برای استعدادیابی برداشته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تبریز میزبان دور برگشت سری B لیگ دسته یک والیبال

دوشنبه 27 بهمن 1399
به گزارش تبریز پویا، دور رفت این مسابقات با حضور هشت تیم پرواز تبریز، بعثت کرمانشاه، فود فود مشهد، نیروی زمینی، قزوین جوان، شهرداری محمدیار، سپهر قزوین و قم به میزبانی شهر کرمانشاه دو هفته پیش به پایان رسید. دور برگشت این رقابت ها اول اسفند به میزبانی تبریز برگزار […]