والیبال تبریز بدون صاحب است/ زنوزی باید سهمیه لیگ برتر را حفظ می کرد

محمد عمده غیاثی امروز در گفتگوی اختصاصی با تبریز پویا در مورد تیم آخرین وضعیت والیبال تبریز اظهار کرد: متاسفانه از تبریز تیمی در لیگ برتر حضور ندارد و از زمانی که شورای شهر و فرمانداری تصمیم گرفتند شهرداری تیمداری نکند، والیبال تبریز بدون صاحب ماند.

او افزود: بعد از حذف تیم والیبال شهرداری تبریز هیچ سرمایه داری از این رشته ورزشی حمایت نکرد. نمی دانم چرا این همه گرایش به فوتبال نسبت به سایر رشته ها بیشتر شده است.

این مربی والیبال در خصوص حمایت نکردن سرمایه داران از تیم های غیرفوتبالی گفت: انتظار داشتم آقای زنوزی سهمیه لیگ برتری شهرداری تبریز را بخرد. بالاخره پیشینه والیبال تبریز مشخص است. چند سالی بود که تبریز در والیبال تیمداری می کرد و جزو بهترین تیم های ایران بود. با این شرایط انتظار داشتیم که از والیبال تبریز حمایت شود.

او اضافه کرد: سرمایه ای که در والیبال خرج می شود، اصلا با فوتبال قابل مقایسه نیست. با بودجه ای که برای یک بازیکن فوتبال خرج می شود، می توان یک تیم والیبال در سطح بالا داشت.

غیاثی عنوان کرد: ما مشکلات خاصی در هیئت استان نداریم. آن زمان که شهرداری از تیمداری انصراف داد، یک تیم خوب و منسجم وجود داشت که از سهمیه لیگ برتری برخوردار بود اما متاسفانه مشکل مان فقط اسپانسر بود.

او افزود: از این تیم حمایت نکردند تا بازیکنان هر کدام به یک تیم دیگر بروند. اکنون بازیکنان جوانی که در تیم های پایه کار می کنند، هیچ امیدی به آینده ندارند و نا امیدانه تمرین می کنند .

مربی والیبال استان در مورد تیمداری شهرداری ها در دیگر شهرها، یادآور شد: در مورد بحثی که شورای شهر تبریز مطرح کرده است که شهرداری قانونا نمی تواند تیمداری کند، باید بگویم که در حال حاضر در لیگ برتر کشور پنج تیم با عنوان شهرداری فعالیت می کنند و این نشان می دهد که در پنج شهر دیگر، شهرداری ها در والیبال تیمداری می کنند .

او اضافه کرد: اگر واقعا قانون است، این قانون برای دیگر شهرها هم شامل می شود. متاسفانه در تبریز همه چیز متفاوت شده است و از هیچ رشته ورزشی حمایت نمی شود.

غیاثی گفت: بزرگان تبریز باید اسپانسرها را به تیمداری در والیبال ترغیب کنند. این سرمایه گذاری ها به جای دوری نمی رود و صرف پیشرفت جوانان می شود. در چنین شرایطی تماشاگران هم در سالن ها حضور پیدا می کنند و شور و نشاط اجتماعی در بین مردم زیاد می شود. این ها مباحث فرهنگی است و متاسفانه در این مسائل غفلت می شود.

محمد عمده غیاثی مربی سابق تیم والیبال شهرداری تبریز، کارشناس ارشد تربیت بدنی است و حضور در تیم ملی جوانان و نوجوانان به عنوان بازیکن را در کارنامه دارد. او هفت سال است که مربیگری می کند و در این مدت پنج سال با عادل بناکار همکاری داشته است. غیاثی در سال ۹۸ مربی تیم شهرداری ورامین بود و در سال‌جاری نیز در تیم شهداب یزد مربیگری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مسئولان به والیبال آذربایجان شرقی توجه کنند

پنج‌شنبه 10 مهر 1399
حسین سلیمان اهری امروز در گفتگوی اختصاصی با تبریز پویا، در مورد عملکرد هیئت والیبال استان اظهار کرد: قبلا در تیم های استان کم و کاستی هایی وجود داشت اما از وقتی آقای عادل بناکار در بدنه هیئت روی کار آمده است، بخشی از مشکلات رفع شده و باعث شده […]