ورزش در دوران بارداری باید فرهنگ‌سازی شود

لیلا حسین پور امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا در مورد فواید ورزش در دوران بارداری اظهار کرد: متاسفانه ورزش در دوران بارداری در کشورمان خوب جا نیفتاده و فرهنگ سازی نشده است. ورزش در دوران بارداری نه تنها به جنین هیچ آسیبی وارد نمی کند بلکه باعث بهتر شدن روند رشد جنین می شود.
او افزود: ورزش در دوران بارداری از پایان سه ماهه اول بارداری شروع می شود تا از احتمال سقط جنین جلوگیری شود و تا زمان زایمان ادامه دارد.
در کل آن مادرانی که در دوران بارداری ورزش می کنند از لحاظ ابتلا به دیابت و فشار خون و بیش از اندازه درشت بودن جنین که به علت مبتلا بودن مادر به دیابت به وجود می اید و متاسفانه بعد از بزرگ‌شدن که جنین مستعد به دیابت است، جلو گیری می کند.

مسئول کمیته ورزش در دوران بارداری هیئت ورزش های همگانی آذربایجان شرقی عنوان کرد: خانم های بارداری که ورزش می کنند نسبت به کسانی که در طول دوره بارداری استراحت می کنند، یک بارداری بی خطر و سالم از لحاظ روحی و جسمانی را دارند.
او در مورد شرایط شرکت در دوره های مربیگری این رشته گفت: بنیانگذار رشته ورزش در دوران بارداری خانم دکتر بردبار هستند و شرط اول شرکت در این دوره ها داشتن مدرک تحصیلی مامایی و کارت مربیگری امادگی جسمانی است و این دوره ها فقط در تهران برگزار شده است.
حسین پور اظهار کرد: شرط شروع ورزش در دوران بارداری که یرای دوران بارداری استاندارد است، این است که ترجیحا خانم ها باید قبل از دوران بارداری سابقه فعالیت ورزشی داشته باشند و حتما مربیشان، مربی دوران بارداری و فارغ التحصیل رشته مامایی باشد. با توجه به اینکه خانم های باردار از لحاظ مبتلا به کووید ۱۹ در گروه حساس قرار دارند، در فضای باز و در شرایط ، آب و هوای مساعد هفته ای سه روز پیاده روی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وضعيت نامناسب پيست پیام و سهند، اسكى بازان تبریزی را به آلوارس كشاند

دوشنبه 15 دی 1399
به گزارش پایگاه خبری تبريز پويا، به علت شرايط نامناسب پيست هاى نزدیک تبریز و با تلاش مهدى مهربان مربی اسکی و با همکاری مدرسه اسكى سهند برفى و باشگاه سبز انديش تبريز، برای گروهى از اسكى بازان مشتاق به اسكى الپاين و اسنوبرد، تور دو روزه اى در پيست […]