ورزش عامل سلامتی و نشاط جامعه است

لعیا اباعبدالهی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: وضعیت فعلی ورزش ما بسیار خوب است اما همچنان جا برای بهتر شدن و پیشرفت وجود دارد. استان ما در سطح کشور و بخصوص در شمالغرب کشور صاحب قهرمانی های زیادی است و امیدوارم این افتخارات و عناوین در آینده نیز بیشتر شود.

او ادامه داد: اعتقاد دارم امکانات تخصیص یافته برای ورزش آقایان و بانوان باید برابر باشد چون رشته ای توانمندتر و قهرمان پرورتر است که صاحب اعتبار و امکانات لازم و کافی باشد. بانوان ورزشکار استان باید پشتوانه یکدیگر باشند. متاسفانه به دلیل کمبود تعداد سالنهای دولتی، بانوان نمی توانند به حد کافی ورزش کنند و این باعث شده تا میان بانوان و آقایان در ورزش تفاوت وجود داشته باشند. از رسانه ها و صدا وسیما نیز خواهش می کنم که اخبار و رویدادهای ورزش بانوان را بیشتر پوشش دهند.

نایب رئیس بانوان هیئت دو و میدانی استان گفت: آذربایجان سر ایران است و ما باید تمام تلاشمان را برای پیشرفت ورزش استان انجام دهیم. برای این کار نیز عقیده دارم که افراد بومی و باتجربه به عنوان مسئول در راس کار حضور داشته باشند و از طرفی باید اداره ورزش و جوانان، همکاری خوبی با شهرداری و سایر دستگاه ها داشته باشد.

اباعبدالهی که جزو پیشکسوتان تجلیل شده در نخستین جشنواره سالانه هدف بود، اظهار کرد: به منظور افزایش انگیزه و روحیه ورزشکاران، می خواهم که قهرمانان در بخشهای دولتی استخدام کنند. این اتفاق خوب از گذشته بوده و امروز به این موضوع باید توجه بیشتری شود.

او با اشاره به یکی از مهم ترین راه های پیشرفت ورزش استان، گفت: بخشهای خصوصی بیشتر تمایل به قهرمان پروری دارند و از این رو اگر امکانات ورزشی افزایش یابد و پشتیبانی اسپانسرها بیشتر شود، ورزش استان ما پیشرفت خوبی خواهد داشت.

این پیشکسوت ورزش استان عنوان کرد: از سال ۶۴ در ورزش بانوان هستم و طی این مدت علاوه بر میادین ورزشی، در دفتر تحقیقات و آموزش و همایشهای ورزشی سر و کار داشته ام. به نظرم علم ورزش باید توسعه بهتری داشته باشد تا اینکه بتوانیم با ورزش، جامعه را به سوی سلامتی و نشاط پیش ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طریقت کاراته موجب رشد جسمی و روحی در زندگی می شود

دوشنبه 6 اردیبهشت 1400
تبریز پویا – الهام خیرجو: به منظور ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان و استفاده از تجربیات این عزیزان، گفتگویی را با “خسرو دانش” از اساتید برجسته در کاراته انجام دادیم. دانش از اساتید برجسته و صاحب تجربه در رشته کاراته استان است که چند دهه از عمر خود را صرف […]