پنجه در پنجه صخره برای مبارزه با سستی ها!

به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، کوه همواره به عنوان یک نماد استوار و محکم در ذهن تمام موجودات جهان ثبت شده است. این پناهگاه استوار از دل خود آب های شیرین اکثر مناطق جهان را تامین می کند. همچنین زیستگاهی برای انواع گونه های گیاهی و همچنین گونه های مختلف جانوری به شمار می رود. با توجه به این موارد می بینیم که استوارترین نماد در جهان کوه است.

 

کوهنوردی در انسان موجب افزایش اراده و صبر، تقویت روحیه و اعتماد به نفس، از بین رفتن خستگی و ناامیدی، افزایش خلاقیت، بالا رفتن قدرت جسمانی بدن و بالا رفتن توانایی مواجه با مشکلات و حل آنها می شود.

 

روز کوهستان روز یادمان ها و یادها و روز تجلی اصالت کوهنوردی است که گذشته اش در پیوند با آینده، رسالت خود را معنی می بخشد.

 

کوهنوردی یک انتخاب است. آنگاه که آسایش خانه و شهر را رها می کنی و پنجه در پنجه سنگ و صخره فراز و فرود طبیعت را در می نوردی. این انتخاب توست که جسم را در تب و تاب سنگ و صخره صیقل دهی تا به ازای آن، روح و روان خویش را آزاد و رها سازی و آنرا سبکتر به پرواز در آوری و این گونه است که کوهنوردی می شود هنر مبارزه با سستی ها، کاستی ها و کاهلی های درون.

 

پریا آرمانخواه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ورزشگاه يادگار امام (ره) آماده دربى تبريزى ها

یکشنبه 23 آذر 1399
به گزارش تبریز پویا، پيش از اين و بر اساس تصميم باشگاه تراکتور، استاديوم شهيد سليمانى محل بازى هاى این تیم اعلام شده بود كه با تصمیم دوباره مسئولان این باشگاه، مسابقات تراكتور در استاديوم يادگار امام (ره) برگزار خواهد شد. حسن اللهيارپور مسئول مجموعه يادگار امام (ره) امروز در […]