پینت بال در جهان به عنوان شطرنج زنده معروف شده است

عرفان امامی در گفتگو با تبریز پویا، معرفی رشته پینت بال و فعالیت این کمیته در استان گفت: رشته پینت بال برخلاف دیدگاه عموم جامعه که به عنوان یک بازی از آن یاد می‌شود، نیازمند آمادگی جسمانی بالایی است.
او در خصوص آغاز فعالیت این رشته در استان گفت: کمیته پینت بال از ۸۷ در استان فعال شده است، از سال ۹۰ این کمیته با برگزاری کلاسهای آموزشی و تمرینی، اقدام به تشکیل تیم و اعزام  به مسابقات کرده است.
رئیس کمیته پینت بال در خصوص ترویج و گسترش این رشته در استان و حمایت های هیئت همگانی اظهار داشت: این رشته در شهرستان جلفا، عجب شیر، اهر، مرندو کلانشهر تبریز دارای باشگاه هستند که در حال حاضر باشگاه های مرند، جلفا و اهر غیر فعال بوده ولی باشگاه های تبریز و عجب شیر با تجهیزات استاندارد، فعال هستند.

امامی گفت: ما با مشارکت مجموعه های بخش خصوصی و دولتی و یگانهای نیروهای مسلح، اقدام به برگزاری کلاسهای آماتور در قالب آموزش این رشته کردیم. به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در بین جوانان و علاقه مندان به این رشته مفرح و مهیج، با عنوان جشنواره و مسابقات در روزهای مختلف سال برگزار کرده ایم.
او در ادامه گفتگو با اشاره به مباحث داوری این رشته اظهار کرد: از علاقمندان این رشته که در این رشته فعالیت بالایی دارند، به عنوان داور استفاده کردیم. البته این عزیزان تمام دوره های لازم در خصوص مباحث داوری را در انجمن پینت بال تهران گذرانده اند.

امامی افزود:  در حال حاضر شش نفر به عنوان داور حرفه ای در استان فعالیت دارند و در تمام مسابقات به قضاوت پرداخته اند.
رئیس کمیته پینت بال در خصوص تیم سازی این رشته در استان گفت: کمیته استان از سال ۹۰ چندین تیم از مبتدی، آماتور، تشکیل داده و این تیم ها هنوز هم فعال هستند. تیم های حرفه ای در دسته “پرو” نیز در بخش بانوان و آقایان فعال بوده و یکی از تیم های مقام آور کشور هستند.

امامی گفت: در چندین دوره مسابقات کشوری که نام “پالم” برگزار می شود به مقام قهرمانی رسیده اند.
او افزود: در حال حاضر ۲۲ نفر بازیکن به صورت حرفه ای در سطح استان فعال هستند، یک تیم نیز در بخش آقایان با تمرینات مداوم، به تمام مسابقات در سطح کشوری اعزام میشوند و هم اکنون در رتبه دوم کشوری قرار دارند.
عرفان امامی ضمن قدردانی از رئیس و دبیر هیئت ورزش های همگانی گفت: برگزاری پویش آماده باش و آموزش آنلاین این رشته از جمله اقدامات مهم کمیته در دوره شیوع کرونا است که با همت اعضای کمیته برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مقام دوم ماده استقامت، مقام دوم و سوم ماده تایم تریل

چهارشنبه 19 شهریور 1399
هاشم کندی رئیس هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی در گفتگوی اختصاصی با تبریز پویا، در خصوص برگزاری لیگ دوچرخه سواری گفت: اولین مرحله مسابقات لیگ در استان اصفهان و در شهر گلپایگان برگزار شد. او افزود: آذربایجان شرقی برای اولین بار در قالب تیم دانشگاه آزاد و با ترکیب اصلی […]