گزارش یک جشنواره؛ “جشنواره هدف”؛ بستر بالندگی و سکوی تکریم ورزش

گزارش یک جشنواره؛
“جشنواره هدف”؛ بستر بالندگی و سکوی تکریم ورزش

اشاره:
دست در دست هم نهاده ایم تا با حمایت و زعامت بزرگان این شهر، “مشق خادمی” را تمرین دوباره کنیم.

آمده ایم تا در بستر تکریم، قدردان کسانی باشیم که در سالی که گذشت، بی ادعا و خالصانه، هر یک به شکلی، پیام آور نشاط و شادی برایمان بوده اند، آنان که در میادین ملی، بین المللی ورزشی، ثمره سال ها تلاش و زحمات شبانه روزی خویش را با میوه شیرین موفقیت، تقدیم شهر و دیار بزرگمردان و شیرزنان همیشه تاریخ این مرز و بوم و خطه همیشه قهرمان آذربایجان کرده اند تا غرور، عزت، افتخار و سربلندی، بهانه فخر و مباهات ماندگار ما باشد.

برنامه ریزی و برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی ورزشی جشنواره برترین های ورزش استان درسال_۹۸، بهترین بهانه ای است تا از رهگذر برگزاری آن، در حد وسع و توان خویش، تعظیمی فاخر و ادای دینی تمام قد در برابر ورزشکاران، مربیان، داوران، مدیران و پدیده های سال ورزشی استان به جای آوریم و با معرفی برترین های رشته های مختلف ورزشی استان، قدردان زحمات و تلاش های یک ساله ایشان باشیم.

موسسه رسانه ورزش تبریز نه ادعای بزرگی و میدان داری دارد و نه بر آن است تا حرکتی موازی با نهادها، سازمان ها و مجموعه های متولی ورزش استان انجام دهد؛ آستین همت بالا زده ایم تا همچون یاری دغدغه مند و مشتاق، وظیفه و رسالتی بر زمین مانده را به پشتگرمی بزرگان شهر و استان و متولیان ورزش تبریز و آذربایجان به سرمنزل مقصود برسانیم و این، همان مشق خادمی ما در پیشگاه مقدس ورزش است، به امید سربلندی و موفقیت ورزشکاران آذربایجان!

“جشنواره هدف”؛ بستر بالندگی و سکوی تکریم ورزش
جشنواره “انتخاب برترین های ورزش استان” در سال 98 و به تعبیر کلی تر، “جشنواره هدف”، به عنوان نخستین و جامع ترین جشنواره فرهنگی، ورزشی تاریخ ورزش آذربایجان شرقی، با رویکرد و هدف شناسایی، انتخاب و معرفی موفق ترین و شاخص ترین ورزشکاران سال استان در رشته های مختلف ورزشی و با جامعه ای فراگیر، در بین گروه های هدف ورزش استان، در دستور کار “موسسه رسانه ورزش تبریز” قرار گرفته و قرار است پس از گنجانده شدن در تقویم ورزشی استان، به شکل سالانه نیز برگزار گردد.

اصلی ترین هدف و رسالت این جشنواره که مقرر شده است با تشکیل دبیرخانه دائمی آن، به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی، ورزشی آذربایجان شرقی ایفای نقش نماید، علاوه بر تجلیل از قهرمانان ورزشی، معرفی و شناساندن آن دسته از ورزشکاران، مربیان، مدیران باشگاه ها، پیشکسوتان، هیات های ورزشی، برترین های اخلاق و پدیده های ورزشی استان خواهد بود که کم تر مجال و فرصت معرفی داشته اند، در کنار این هدف، ایجاد بستری عادلانه و مبتنی بر شاخص های مشخص برای ظهور و بروز استعدادهای ناب ورزشی استان در طول سنوات آتی، به عنوان یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره مورد نظر خواهد بود.

این جشنواره، راهی نو و هوایی تازه برای بروز و تبلور استعدادهای ورزشی و آیینه تمام نمای برترین های ورزش استان در هر سال است و می رود تا نخستین گام خود را با امید به تداوم سالانه و پویایی و بالندگی هرچه بیشتر در سال های آینده برداشته و به بزرگ ترین فستیوال فرهنگی ورزشی استان تبدیل شود.

6 هدف و آرمان فرهنگی
بی هیچ تردیدی، هر رویداد فرهنگی و اجتماعی، بدون هدف گذاری مشخص و بدون ترسیم دورنما و نقشه راه روشن برای فعالیت های خویش، از رسیدن به هدف غایی و سر منزل مقصود باز خواهد ماند.

برگزاری جشنواره “هدف” که شاخص و مسیر اصلی آن هر ساله به انتخاب برترین های سال ورزش استان ختم خواهد شد، بر پایه 6 هدف و غایت مشخص، طراحی و برنامه ریزی شده است.
در این راستا تلاش برای ترویج اخلاق حرفه ای و روحیه پهلوانی در حوزه ورزش، اشاعه ارزش ها و باورهای، ایرانی، اسلامی، اخلاقی و فرهنگی، بسترسازی برای معرفی و شناساندن ورزشکاران جوان، گمنام و جویای نام، تکریم قهرمانان و ورزشکاران، مربیان، داوران و مدیران موفق ورزشی، تجلیل از پیشکسوتان و ایجاد بستری مناسب برای ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان به ورزش، به عنوان اهداف و رویکردهای ششگانه این موسسه در قالب “جشنواره برترین های ورزش سال استان” در نظر گرفته شده است.

محورهای برگزاری “جشنواره هدف”
جشنواره “انتخاب برترین های ورزش استان” در سال 98 یا همان “جشنواره هدف”، در سال نخست خود و بر اساس برنامه ریزی ها و تصمیم سازی های شورای سیاست گذاری و نیز دبیرخانه اجرایی و علمی، با پیش بینی و تعیین 15 محور اصلی و در راستای معرفی و تجلیل از برترین های ورزش استان، با تمرکز بر عملکرد و فعالیت های سالانه 51 هیات ورزشی استان و رصد و بررسی نتایج و دستاوردهای استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی ورزشکاران، مربیان، هیات ها و باشگاه های ورزشی، گام های اولیه خود برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد متفاوت را برداشته است.

بر این اساس، انتخاب و معرفی برترین ورزشکار زن و مرد سال، برترین مربی زن و مرد سال، برترین هیات ورزشی، برترین داور زن و مرد سال، پیشکسوتان نامدار، پدیدها برتر ورزشی سال، ورزشکار اخلاق، ورزشکار برتر بسیجی و برترین باشگاه ورزشی استان در سال 98، در دستور کار کمیته داوران این جشنواره قرار گرفته است.

“ماراتن” 500 نفری برای 15 “سکو”
جشنواره انتخاب برترین های سال ورزش استان، در گام نخست اعلام و فراخوان رسمی به هیات های ورزشی استان، به خودی خود بالغ بر 51 هیات ورزشی فعال، با ضریب پوشش حداقل 10 ورزشکار و چهره ورزشی برتر از هر هیات را به تکاپوی رقابت و بررسی و معرفی چهره های برتر انداخته است.

به عبارت روشن تر، این جشنواره در مرحله مقدماتی خود، بیش از 500 ورزشکار، مدیر، مربی، رییس هیات و چهره های دیگر ورزشی استان را درگیر پروسه بررسی و ارزیابی فنی و عملکردی ورزشی کرده و این حجم از فراوانی کاندیداهای حاضر در رقابت، در نوع خود بی سابقه است.

در این دور از جشنواره، برترین های پانزده گانه ورزش استان، از بین حداقل 500 کاندیدای معرفی شده از سوی هیات ها و توسط کمیته داوران جشنواره، برگزیده خواهند شد.

“کمیته داوران”؛ روی دو بال کسوت و عدالت
اگر بگوییم روند و نحوه بررسی، انتخاب و داوری برترین های ورزش استان و اعلام نهایی اسامی برگزیدگان از بین نامزدهای ماقبل فینال، حساس ترین و مهم ترین بخش برگزاری “جشنواره هدف” به شمار می رود، سخنی به گزاف نگفته ایم.

“موسسه رسانه ورزش تبریز” و ارکان برگزاری جشنواره هدف، با درک همین اهمیت و حساسیت، اقدام به دعوت از برترین، شناخته شده ترین و باسابقه ترین چهره های ورزشی، مدیریتی و کارشناسان برجسته این حوزه برای ایجاد، تقویت و قوام کمیته و هیات داوران جشنواره کرده تا روند بررسی و انتخاب برترین ها، با کم ترین و کوچک ترین ضعف و حاشیه احتمالی اداره و مدیریت شود.

کمیته داوران این جشنواره سرشار از نام هایی است که هر یک به نوبه خود و در دوره های مختلف ورزش ایران و استان، رد پایی موفق از خود بر جای گذاشته اند و در حال حاضر چهره ها و بزرگانی همچون سرکار خانم “لیدا فریمان”، “دکترعلیرضا رحیمی”، “استاد فرهاد صداقت”، “مهندس ستوده نژاد” و جمعی دیگر از کارشناسان ورزشی استان در کمیته داوران جشنواره کمک حال “موسسه رسانه ورزش تبریز” هستند.

حضور بزرگان، در “شورای سیاست گذاری” جشنواره
موسسه “رسانه ورزش تبریز”، به منظور بهره مندی و استفاده از دیدگاه ها، نقطه نظرات، تجارب و سوابق مدیریتی و اجرایی کارآمدتر و نیز در راستای ارتقاء سطح استانداردهای برگزاری “جشنواره برترین های سال ورزش استان”، از همان ابتدا، به سراغ بزرگان شهر و استان رفت تا با دعوت از ایشان برای حضور در راس شورای سیاست گذاری این جشنواره، هم بر وزانت کار بیفزاید و هم با استفاده از تجارب این عزیزان، ضریب خطا و انحراف های احتمالی در روند برنامه ریزی، تصمیم سازی، مدیریت و برگزاری رویداد را کاهش دهد.

در این راستا، طی ماه های گذشته و پس از برگزاری جلسات متعدد کاری و مشورتی، در نهایت، موسسه “رسانه ورزش تبریز” توانست با جلب موافقت برخی از بزرگان شهر تبریز، موفق به تشکیل شورای سیاست گذاری این جشنواره شود.

این شورا متشکل از دکتر شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز، دکتر ایرج شهین باهر شهردار تبریز، دکتر سعید نیکوخصلت دبیر شورای اسلامی شهر تبریز، مهندس حاجی زاده مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز، مهندس فیروزی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان، مهندس صفری مدیرکل صدا و سیمای استان و تعدادی از اعضای هیات مدیره موسسه رسانه ورزش تبریز تشکیل یافته و به صورت منسجم و هدفمند، مراحل و روند برگزاری جشنواره هدف، انتخاب برترین های سال ورزش استان را پی گیری می کنند.

تنها نیستیم!
بدون تردید برگزاری منظم، منسجم و آبرومندانه جشنواره ای در ابعاد، گستردگی و اهمیت “جشنواره هدف” با موضوع انتخاب برترین های ورزش سال استان، جز با همکاری، مشارکت و کمک نهادها و سازمان های مختلف شهری، استانی و ورزشی میسر و ممکن نخواهد بود.

موسسه “رسانه ورزش تبریز” در راه برگزاری این رویداد بزرگ فرهنکی، ورزشی، مفتخر به مشارکت و همکاری دستگاه ها و سازمان های متعدد و مختلف شهری و استانی نظیر استانداری آذربایجان شرقی، شورای اسلامی شهر، شهرداری کلانشهر تبریز، اداره کل ورزش و جوانان استان، رسانه های گروهی اعم از صدا و سیما، خبرگزاری ها، روزنامه ها و فعالان فضای مجازی و در کنار این ها، بخش خصوصی به عنوان حامیان معنوی این رویداد بزرگ استانی است.

این سطح از همکاری و هم افزایی چندجانبه، یکی از اصلی ترین و مهم ترین نقاط قوت جشنواره هدف در روزهای آتی خواهد بود و خواهد توانست، ظرفیتی وزین و قابل اتکا برای برنامه ها و حرکت های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی این موسسه فراهم سازد.

“جشنواره هدف”؛ با چاشنی برنامه های فرهنگی و هنری
به منظور هرچه بهتر برگزار شدن “جشنواره انتخاب برترین های سال ورزش استان” و نیز، توجه ویژه به ابعاد فرهنگی، هنری آن در راستای تزریق نشاط اجتماعی به میهمانان و مخاطبان این رویداد بزرگ، موسسه “رسانه ورزش تبریز” و شورای سیاست گذاری جشنواره، اجرای برنامه های متنوع هنری و فرهنگی شامل، اجرای موسیقی فاخر محلی و منطقه ای، برپایی نمایشگاه و غرفه های جنبی فرهنگی ورزشی در حاشیه برگزاری مراسم، برگزاری مسابقات متنوع و دیگر برنامه های جذاب را در دستور کار قرار داده است.

جشنواره برترین های سال ورزش استان به دنبال آن خواهد بود تا ساعاتی شاد، جذاب، مفرح و در عین حال فاخر برای میهمانان و مخاطبان خود تدارک ببیند.

“تکرار” نه؛ “خرق عادت” می کنیم …
از رهگذر برگزاری “جشنواره هدف” و انتخاب برترین های سال ورزش استان، به هیچ روی دنبال “تکرار” بدعت های غلط گذشته نیستیم، به دنبال آنیم تا “خرق عادت” کنیم و از این فرصت برای معرفی و شناساندن چهره هایی بپردازیم که کم تر مجال “دیده شدن” پیدا کرده و در لابلای تکرار مکرر اسامی و رفتارها و انتخاب های کلیشه ای این سال ها، جایی برای دیده شدن نیافته اند.

این جشنواره به دنبال آن است تا با عبور از تکرار دوباره نام ها و اسامی خاص، استعدادها و ورزشکارانی را معرفی نماید که در عین تلاش و موفقیت های ورزشی، زیر سایه نام ها و چهره های پر رنگ تر، رنگ باخته اند.

معتقدیم، آسان ترین و دم دستی ترین کار، تکرار است و بس؛ در حالی که بهترین کار، خلاقاقانه ترین و متفاوت ترین کارهاست، کاری که پیش از این انجام نشده باشد.

“جشنواره هدف”، فرصت دیده شدن کسانی خواهد بود، که به واقع، دیده شدن، “حق” آن هاست.

درخشش “تندیس ها” از “خاوران”
بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به اهمیت و جایگاه این رویداد بزرگ فرهنگی ورزشی، جشنواره “انتخاب برترین های ورزش استان” در سال 98 در مرکز همایش های بین المللی تبریز، یا همان تالار بزرگ خاوران برگزار خواهد شد تا درخشش “تندیس های طلایی” جشنواره، از این مجموعه مدرن و فاخر فرهنگی فراگیر شود.

موسسه “رسانه ورزش تبریز” در روز برگزاری این رویداد بزرگ، میزبان مقامات عالی رتبه شهری، استانی و ملی و در کنار آن، بالغ بر 1500 میهمان و چهره فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی استان و کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جشنواره انتخاب برترین های ورزش آذربایجان شرقی در سال 98 برگزار می شود

سه‌شنبه 6 خرداد 1399
نصیرپور، مدیرعامل موسسه رسانه ورزش تبریز: جشنواره انتخاب برترین های ورزش آذربایجان شرقی در سال 98 برگزار می شود موسسه رسانه ورزش تبریز جشنواره انتخاب برترین های ورزش استان آذربایجان شرقی در سال 98 با عنوان جشنواره “هدف” را برگزار می کند. به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره انتخاب برترین […]